گزافه گویی جدید برایان هوک علیه ایران

به گزارش لوکو، ایسنا نوشت:در ادامه گزافه گویی های مقامات آمریکایی رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امورخارجه آمریکا مدعی شد که تجارت با ایران می تواند به معنای تامین مالی تروریسم باشد.

گزافه گویی جدید برایان هوک علیه ایران

برایان هوک رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا در امور ایران مدعی شد: زمانی که شرکت ها با ایران تجارت دارند، آنها احتمالا تروریسم را تامین مالی می نمایند.

وزارت امورخارجه آمریکا در پیامی توئیتری به نقل از هوک نوشت: وقتی شرکت ها با ایران تجارت می نمایند، محتمل است تروریسم را، شاید در خاک خودشان، تامین مالی نمایند. هدف تحریم های ما محروم کردن ایران از توانایی صدور تروریسم است. ما درخصوص دور زدن تحریم ها هوشیار هستیم و منعی برای توقف آن نخواهیم داشت.

آمریکا پس از نقض توافق هسته ای و خروج از آن، روز پنجم نوامبر تحریم های علیه ایران را که به واسطه توافق لغو شده بودند اعمال کرد. مقامات این کشور پیش از این نیز اعلام کردند که شرکت ها یا باید فقط با آمریکا تجارت نمایند یا با ایران و نمی توانند بازارهای هر دو کشور را باهم داشته باشند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا کوشش می نماید سازوکاری ویژه برای حفظ کانال پرداخت به ایران و در نتیجه ادامه تجارت با ایران ایجاد کند.

مقامات کشورمان بارها این ادعاهای بی اساس و نخ نما علیه ایران را تکذیب و تاکید نموده اند که اصلی ترین حامیان تروریسم در منطقه و دنیا آمریکا و متحدانش هستند اما آنها کوشش دارند بااین ادعاهای واهی بر واقعیت پشت پرده تروریسم در دنیا سرپوش بگذارند.

49311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 97

به "گزافه گویی جدید برایان هوک علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزافه گویی جدید برایان هوک علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید