نخست وزیر اسپانیا وعده داد از مذاکرات در ونزوئلا حمایت می نماید

به گزارش لوکو، نخست وزیر اسپانیا در سخنرانی در اولین سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین، در پایتخت شیلی وعده داد از هرگونه تلاشی برای انتها دادن به بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا از طریق مذاکره و گفت وگو حمایت می نماید.

نخست وزیر اسپانیا وعده داد از مذاکرات در ونزوئلا حمایت می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا روز دوشنبه سفر دوره ای چهار روزه خود به حوزه آمریکای لاتین را با ورود به کشور شیلی شروع کرد که یکی از چند کشور این منطقه که مقصدی برای فرار ونزوئلایی ها از بحران اقتصادی کشورشان بوده.

سانچز در یک کنفرانس خبری در شهر سانتیاگو به همراه سباستین پینرا، رئیس جمهور شیلی و از منتقدان سرسخت نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا گفت: این بحران از مدتی پیش در حال تشدید در ونزوئلا بوده و ما البته با نگرانی عمیق به آن نگاه می کنیم.

با این حال سانچز که زمانی کشورش منطقه آمریکای لاتین را در استعمار خود داشت، گفت: اسپانیا هیچ قصدی برای مداخله در امور داخلی منطقه ندارد.

سانچز اظهار کرد: ونزوئلا باید گفت وگویی را در درون خود شروع کند تا راه حلی برای بحران سیاسی خود بیاید و البته جامعه بین الملل باید با این فرایند گفت وگو همراهی کند. من تضمین می کنم که اسپانیا در این فرایند بسیار فعال خواهد بود.

این در حالی است که چندین کشور آمریکای لاتین نظیر شیلی، پرو، مکزیک، آرژانتین و برزیل از مادورو خواسته اند تا اصلاحات دموکراتیک اجرا نموده و کمک انسان دوستانه بین المللی را به منظور متوقف کردن موج فرار ونزوئلایی ها و آواره شدن آنها در سطح منطقه بپذیرد.

روز جمعه آژانس مهاجرت سازمان ملل اظهار داشت که وضعیت در ونزوئلا در حال رفتن به سمت یک بحران مشابه با رخدادهای مربوط به آوارگان در دریای مدیترانه است.

در هفته های اخیر اکوادور و پرو تدابیر سفت و سخت تری برای ورود ونزوئلایی ها به خاک خود اجرا نموده و یک گروه از برزیلی های خشمگین اقدام به فراری دادن گروهی از مهاجران به کشورشان کردند.

سانچز اظهار کرد: من فکر می کنم چیزی که مهم است این است که ونزوئلایی ها و کسانی که در نتیجه بحران اقتصادی و سیاسی این کشور مجبور به مهاجرت گردیده اند را فراموش نکنیم.

سانچز قرار است امروز (سه شنبه) به بولیوی سفر نموده و بعد از آن عازم کلمبیا و کاستاریکا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 25

به "نخست وزیر اسپانیا وعده داد از مذاکرات در ونزوئلا حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اسپانیا وعده داد از مذاکرات در ونزوئلا حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید