رشد شاخص بورس به مدد سهام خودرویی ها و نفتی ها

به گزارش لوکو، بورس تهران امروز شاهد روند فزاینده افزایش شاخص هاست، به طوری که قیمت سهم های خودرویی ها، نفتی ها و فلزات اساسی با شتاب قابل توجهی رشد نموده و صف خرید برای بسیاری از سهم ها تشکیل گردیده است.

رشد شاخص بورس به مدد سهام خودرویی ها و نفتی ها

به گزارش خبرنگاران، امروز از لحظه باز شدن معاملات بورس اوراق بهادار، شاخص کل روند فزاینده صعودی را در پیش گرفته و تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از 3200 واحد رشد نموده و کانال تاریخی 160 هزار واحدی را پشت سر گذاشته است. در عین حال شاخص کل هم وزن با 752 واحد رشد تا رقم 27 هزار و 850 واحدی بالا رفته است.

ملی صنایع مس ایران، شرکت ارتباطات سیار ایران، پالایش نفت بندرعباس و مخابرات ایران نمادهایی هستند که بیش ترین تاثیر فزاینده را تا این لحظه روی شاخص های بازار سهام دارند. در حالی امروز فلزات اساسی شاهد رشد فزاینده قیمت ها هستند که در هفته گذشته رشد قیمت این سهم ها با شتاب کمتری همراه بود. همچنین نمادهای پتروشیمی نیز امروز جزو سهم هایی هستند که پیشروی چشمگیری در افزایش قیمت ها دارد.

البته گروه فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای نیز امروز یکدست سبزپوش شدند و در روند افزایشی بازار به شدت تاثیرگذار بودند. در عین حال خودرویی ها رشد به شدت فزاینده ای داشتند، به طوری که بسیاری از سهم های این گروه توانستند تا پنج درصد رشد قیمت را تجربه نمایند و تعدادی که فاقد نوسان محدود قیمت بودند تا حدود 10 درصد رشد کردند.

تا این لحظه در بورس ایران 2.6 میلیارد سهم و اوراق مالی مورد معامله قرار گرفته و ارزش معاملات به 845 میلیارد سهم و اوراق مالی رسیده است. کارشناسان معتقدند علت ریشه ای افزایش قیمت ها در بورس تهران، رشد قیمت دلار طی ماه های گذشته است و علت مدیریتی و بنیادی از بابت شرکت ها یا سازمان های نظارتی بورس یا ارکان بازار سرمایه ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 49

به "رشد شاخص بورس به مدد سهام خودرویی ها و نفتی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد شاخص بورس به مدد سهام خودرویی ها و نفتی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید