دنیا ساز در گفت و گو با خبرنگاران: یک چهارم چای مصرفی فراوری داخل است، پرداخت 94 درصد از مطالبات چایکاران

به گزارش لوکو، رئیس سازمان چای گفت: سال جاری یک چهارم چای احتیاج داخل در کشور فراوری و مابقی به وسیله واردات تامین می گردد.

دنیا ساز در گفت و گو با خبرنگاران: یک چهارم چای مصرفی فراوری داخل است، پرداخت 94 درصد از مطالبات چایکاران

حبیب دنیا ساز، رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی خبرنگاران، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال زراعی جاری اظهار کرد: امسال 112 هزار و 736 تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 220 میلیارد تومان از چایکاران سراسر کشور خریداری شده است.

وی از پرداخت 94 درصد مطالبات چایکاران اطلاع داد و گفت: تاکنون 206 میلیارد و 300 میلیون تومان از بهای برگ سبز خریداری شده به چایکاران پرداخت شده است.

دنیا ساز ادامه داد: از مجموع ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده حدود 126.7 میلیارد تومان مربوط به سهم دولت و 93.6 میلیارد تومان سهم کارخانه هاست که دولت 100 درصد سهم خود را به چایکاران پرداخت نموده است و 14 میلیارد تومان مابقی مطالبات مربوط به سهم کارخانه های چای سازی است که بتدریج به حساب فراوریکنندگان واریز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: رشد 6 درصدی فراوری برگ سبز چای/87 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

به گفته رئیس سازمان چای، امسال از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده 25 هزار و 366 تن چای خشک فراوری شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد رشد داشته است.

وی در سرانجام احتیاج مصرف سالانه چای خشک را 105 هزارتن اظهار داشت و اضافه کرد: با توجه به فراوری 25 هزار و 366 تن چای خشک در امسال، یک چهارم احتیاج داخل در کشور فراوری و مابقی به وسیله واردات تامین می گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 87

به "دنیا ساز در گفت و گو با خبرنگاران: یک چهارم چای مصرفی فراوری داخل است، پرداخت 94 درصد از مطالبات چایکاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیا ساز در گفت و گو با خبرنگاران: یک چهارم چای مصرفی فراوری داخل است، پرداخت 94 درصد از مطالبات چایکاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید