36 درصد تلفات رانندگی مازندران مربوط به موتورسوارها است

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، علی عباسی صبح چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در چهار ماهه سالجاری تعداد 36 نفر - مرد موتور سوار در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23درصد کاهش داشت.

36 درصد تلفات رانندگی مازندران مربوط به موتورسوارها است

وی اضافه کرد: ساری با تعداد شش نفر، جویبار ، بابل و بهشهر هر کدام با چهار مورد بیشترین و شهرستان های نور، تنکابن، بابلسر ، عباس آباد، نکا هر کدام با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

وی گفت: بیشترین فوتی در خرداد ماه با 14 فوتی و بعد از آن تیر با 12 ، اردیبهشت با 6 ، فروردین با 5 مورد به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند و بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن رخ داده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 11 فوتی و کمترین گروه سنی 50 تا 41 سال با 3 فوتی به ثبت رسید.

به گفته عباسی، تعداد 183 نفر چهار ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که 36 درصد آن مربوط به موتور سوار ها است و شایع ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در چهار ماهه ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات هدایت و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 41

به "36 درصد تلفات رانندگی مازندران مربوط به موتورسوارها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "36 درصد تلفات رانندگی مازندران مربوط به موتورسوارها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید