2000 باکتری ناشناخته در روده انسان کشف شد

به گزارش لوکو، محققان با استفاده از ابزار پیشرفته علمی پیروز به شناسایی تقریبا 2000 گونه باکتری جدید و ناشناخته در روده انسان شده اند.

2000 باکتری ناشناخته در روده انسان کشف شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، باکتری های مذکور توسط یک گروه از دانشمندان بین المللی شناسایی شده اند و دانش بشر در خصوص گونه های میکروبی که در داخل بدن انسان زندگی می نمایند را به میزان چشمگیری ارتقا می دهد.

بر همین اساس روش های رایانه ای تازه ای به منظور شناسایی و ردگیری فعالیت های باکتری های مذکور ابداع خواهد شد که بر توان بشر برای مقابله با بیماری های خطرناک خواهد اضافه کرد.

تعداد زیرارگانیسم هایی که در درون بدن انسان زندگی می نمایند، بالغ بر چندین تریلیون مورد است و روده انسان میزبان بزرگترین جمعیت از چنین باکتری هایی است. تعداد 30 تا 40 گونه از این باکتری ها بسیار بیشتر از نمونه های دیگر است، اما گونه های بسیار بیشتری از آنها هم وجود دارند که در درون بدن افراد زندگی می نمایند.

بر اساس یافته های دانشمندان بین 1000 تا 40 هزار گونه باکتری متفاوت در درون بدن انسان زندگی می نمایند که هنوز شناسایی نشده اند و طبقه بندی و درک ویژگی های آنها از اهمیت بسیار زیادی به منظور مقابله با بیماری ها و عفونت های مختلف برخوردار است.

از مجموع 1952 گونه باکتری جدیدا شناسایی شده نیمی از آنها قابل طبقه بندی در قالب گونه های باکتریایی قبلا شناسایی شده نیستند و نمونه هایی کاملا جدید محسوب می شوند و لذا باید در این مورد پژوهش های بیشتری انجام گردد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 149

به "2000 باکتری ناشناخته در روده انسان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2000 باکتری ناشناخته در روده انسان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید