گسترش موج مخالفتها با جنگ افروزی در سوریه ، اوباما دچار سردرگمی و آشفتگی شده است

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، در پی مخالفت مجلس انگلیس با پیوستن این کشور به آمریکا در حمله به سوریه بعضی رسانه های دنیا از سردرگمی مقامات آمریکایی خبر می دهند.

گسترش موج مخالفتها با جنگ افروزی در سوریه ، اوباما دچار سردرگمی و آشفتگی شده است

به نوشته نشریه انگلیسی گاردین هرچند آمریکا اعلام نموده است که به طور یکجانبه ممکن است به سوریه حمله کند، اما نپیوستن انگلیس به آمریکا که اصلی ترین متحد آمریکا در دنیا است و تقریبا در تمام حملات آمریکا همراه آن بوده است، سبب شده است تا آمریکا در مقابل کار صورت گرفته قرار گیرد.

به نوشته این روزنامه ، به نظر می رسد که آمریکا قبل از اقدام به این کار موافقت انگلیس برای حمایت از آمریکا در این جنگ را کسب نموده است به طوریکه دیان فینستین رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا با ابراز اطمینان از همکاری انگلیس با آمریکا در هر اقدام نظامی گفته بود: فکر می کنم انگلستان با بقیه کشورها فرق دارد و فکر می کنم اگر رئیس جمهور(اوباما) بخواهد به سوریه حمله کند به احتمال خیلی زیاد انگلستان با ما خواهد بود.

گاردین ادامه می دهد زمان نه گفتن مجلس انگلیس به حمایت انگلیس از آمریکا برای اوباما فاجعه بار بود به طوریکه 30 دقیقه بعد از این ماجرا مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا با اعضای کنگره تشکیل جلسه دادند تا مقامات کنگره را در کنار خود داشته باشند.

در سرانجام جلسه مذکور که 90 دقیقه به طول کشیده کارل لوین رئیس کمیته خدمات نظامی خواهان اتخاذ روشی محتاطانه از سوی آمریکا شد و گفت: من قبلا بارها گفته ام که آمریکا و متحدانش باید فشارهای نظامی خود به سوریه را به وسیله افزایش یاری های مرگبار خود به مخالفان دولت سوریه افزایش دهند.

در روزهای گذشته رسانه های دنیا از حمایت بسیاری کشورها از حمله آمریکا به سوریه اطلاع داده بودند به طوریکه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تماس های تلفنی با رهبران انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، استرالیا و کانادا حمایت این کشورها از حمله احتمالی را کسب نموده بود.

بعد از کنار کشیدن انگلیس از همراهی آمریکا، زمزمه هایی در دیگر کشورها هم برای عدم همراهی با آمریکا به گوش می رسد.

به گزارش شبکه فرانسه 24 فرانسه که پیشتر با حمله نظامی علیه سوریه موافقت نموده بود امروز خواهان دادن زمان بیشتر به بازرسان سازمان ملل شد.

همچنین شبکه تلوزیونی اسکای نیوز اطلاع داد که دولت آلمان اعلام نموده است بدون مشارکت انگلیس در جنگ علیه سوریه این کشور هم به ائتلاف حمله به سوریه نخواهد پیوست.

در پی تصمیم مجلس انگلیس برای مشارکت نکردن در این حمله ،تورنتو استار هم از تصمیم نخست وزیر کانادا برای شرکت نکردن در حمله نظامی علیه سوریه اطلاع داده و به نقل از نخست وزیر این کشور نوشت، کانادا با وجود اینکه از آمریکا حمایت دیپلماتیک خواهد نمود، اما قصد پیوستن به ائتلاف برای حمله به سوریه را ندارد.

از سویی دیگر دومین نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تصمیم گیری درباره سوریه شب گذشته بعد از نیم ساعت بدون نتیجه به سرانجام رسید.

همچنین در ترکیه هم مخالفان دولت اردوغان اعلام نموده اند که در مجلس این کشور به دولت برای مداخله نظامی در سوریه مجوز نخواهند داد و مصوبه قبلی مجلس که سال گذشته به تصویب رسیده بود برای این کار کافی نیست.

به طوریکه رسانه مانیتور به نقل از هالوک کوج معاون حزب جمهوری خلق ترکیه که بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه است، نوشت: نباید ترکیه را بر اساس گزارش های بی اساس و یک سویه به جنگ کشاند.

به گزارش اسکای نیوز کاخ کرملین بار دیگر امروز با مخالفت با حمله نظامی به سوریه بیان کرد حمله به سوریه ضربه بزرگی به نظم نوین دنیای خواهد بود.

همچنین روسیه خواهان توجه شورای امنیت سازمان ملل به گزارش ها و اسناد ارائه شده از سوی روسیه درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه است امری که از سوی آمریکا نادیده گرفته می گردد.

همچنین روسیه امروز از اقدام مجلس انگلیس در ندادن مجوز به دولت انگلیس برای پیوستن به جنگ علیه سوریه استقبال کرد.

گزارش : پیمان یزدانی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 846

به "گسترش موج مخالفتها با جنگ افروزی در سوریه ، اوباما دچار سردرگمی و آشفتگی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گسترش موج مخالفتها با جنگ افروزی در سوریه ، اوباما دچار سردرگمی و آشفتگی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید