کروناویروس به مرزها و مردم احترام نمی گذارد ، شهادت 300 پزشک

به گزارش لوکو، رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با عنوان این مطلب که پاندمی کرونا به مرزها و مردم احترام نمی گذارد، بر ضرورت قطع زنجیره انتقال بیماری با واکسیناسیون تاکید کرد.

کروناویروس به مرزها و مردم احترام نمی گذارد ، شهادت 300 پزشک

به گزارش خبرنگاران از مهر، محمدرضا ظفرقندی امروز جمعه در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین مجمع انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار می شود، گفت: حدود سی سال از تأسیس انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران می گذرد و همواره در این سال ها تلاش کرده ایم در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، صنفی و…، در کنار مردم باشیم و در فراز و نشیب های تاریخی و سیاسی و آزمون های سخت همواره برای اصلاح امور گام بر داریم.

وی در ادامه به توفان سهمگین کرونا که جامعه بشری را دچار بحران کرده است، اشاره کرد و اضافه نمود: نحوه مقابله با این بیماری در هر کشوری نمونه شاخص از احترام گذاشتن به حقوق مردم در آن کشور است.

ظفرقندی گفت: تأخیر در تهیه واکسن در ارزیابی مدیریت کرونا، می تواند سلامت مردم را تهدید کند. از همین رو، یک حکمرانی خوب می تواند از طولانی شدن بحران و غفلت از پیامدهای کرونا و پساکرونا جلوگیری کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران اضافه نمود: قطعاً بدون نگرش صحیح و برنامه ریزی هدفمند، موجب ایجاد چالش در برون رفت از بحران کرونا خواهد شد.

ظفرقندی ادامه داد: قطع زنجیره انتقال بیماری از طریق واکسن معتبر، می تواند از سلامت مردم و گروه های آسیب پذیر محافظت کند.

وی گفت: تهیه واکسن باید فارغ از مسائل سیاسی و در اولویت کاری مسئولان امر قرار بگیرد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که پاندمی کرونا به مرزها و مردم احترام نمی گذارد، اضافه نمود: تا زمانی که این زنجیره قطع نشود، هیچکس در امان نخواهد بود.

وی با اشاره به جانفشانی های جامعه پزشکی در دوران کرونا، گفت: خدمات جامعه پزشکی در دوران کرونا باعث شده بیش از 300 شهید و ده ها هزار مبتلا به کرونا در کارنامه جامعه پزشکی ثبت شود که بابت مورد تکریم و تعظیم قرار بگیرند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1488

به "کروناویروس به مرزها و مردم احترام نمی گذارد ، شهادت 300 پزشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کروناویروس به مرزها و مردم احترام نمی گذارد ، شهادت 300 پزشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید