چهار غارتگر میراث فرهنگی در دهگلان دستگیر شدند

به گزارش لوکو، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهگلان گفت: چهار حفار غیرمجاز آثار تاریخی در این شهرستان دستگیر شدند و پرونده متهمان برای اعمال قانون به مراجع قضایی تحویل داده شد.

چهار غارتگر میراث فرهنگی در دهگلان دستگیر شدند

ایرنا:بهزاد غفوری گفت: نیروهای انتظامی و یگان حفاظت این اداره پس از شناسایی افراد خاطی در روستای سرواله و تعقیب و گریز آنان در شهر دهگلان، چهار تن از 6 نفر حفاری را که قصد غارت آثار تاریخی داشتند، دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه همراه این متهمان یک دستگاه ماشین پژو، یک دستگاه موتور سیکلت و ابزار و ادوات حفاری نیز ضبط شد، اضافه نمود: پرونده این چهار متهم برای اعمال قانون و طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد که دادستانی با قرار وثیقه یک میلیارد ریالی برای هر متهم، آنان را روانه زندان کرد و 2 متهم متواری دیگر هم تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دهگلان اضافه نمود: این متهمان با همدستی یک نفر از آنها که اهل استان تهران است، پس از برنامه ریزی قصد غارت میراث تاریخی استان را داشتند که با هوشیاری نیروهای انتظامی و مردم فرهنگ دوست شهرستان، چهار نفر از آنها دستگیر شدند.

دهگلان با 65 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

استان کردستان دارای یک هزار و 520 اثر تاریخی شناسایی شده شامل آثار باستانی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان های طبیعی است که 878 اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل شامل 773 اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، 20 مورد میراث طبیعی، 62 مورد میراث معنوی و 23 مورد میراث منقول است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1400 بروزرسانی: 3 خرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1581

به "چهار غارتگر میراث فرهنگی در دهگلان دستگیر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار غارتگر میراث فرهنگی در دهگلان دستگیر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید