چرخش اسلامی پیش روی آینده سیاسی اندونزی است

به گزارش لوکو، نامزدهای محافظه کار و اسلام گرا در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اندونزی شانس بیشتری خواهند داشت.

چرخش اسلامی پیش روی آینده سیاسی اندونزی است

به گزارش بامداد چهارشنبه خبرنگاران به نقل از انستیتوی فرانسوی روابط بین المللی (Institut français des relations internationales) انتخابات آوریل 2019 (اردیبهشت 1398) ریاست جمهوری در اندونزی به عنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که شکست میانه روها تاثیراتی بر نقش سیاسی این کشور به عنوان بازیگری معتدل در جهان اسلام و روابط بین الملل خواهد داشت.

اندونزی با جمعیتی بیش از 260 میلیون نفر پرجمعیت ترین کشور جهان اسلام و چهارمین کشور پرجمعیت جهان پس از چین، هند و آمریکا است. بصورت سنتی از اندونزی به عنوان بازیگری میانه رو یاد می گردد و جهت گیری های سیاسی جاکارتا تحت اصطلاح سیاسی اسلامی سنتی نشان دهنده این میانه روی بوده است.

علیرغم شهرت اندونزی به میانه روی سیاسی، نظرسنجی ها حکایت از پیروزی محافظه کاران مذهبی و اسلام گرایان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو دارد و کسانی که خواستار اسلامی تر شدن ساختار سیاسی اندونزی هستند؛ شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری دارند.

اگر چه در میان مردم اندونزی نارضایتی ها و شکایاتی در زمینه های سیاسی و مالی از جوکو ویدودو رئیس جمهوری کنونی به چشم می خورد اما شواهد نشان می دهد که مذهب نقش مشخص کننده ای در نظرسنجی های اخیر در پیشی دریافت اسلام گریان داشته است.

احیای اسلام گرایی سیاسی در اندونزی در خلال دو دهه اخیر انجام شده است.

حدود 86 درصد از مردم اندونزی مسلمان و مابقی جمعیت این کشور مسیحی، هندو یا بودایی هستند.

با تور بالی همراه شوید.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 169

به "چرخش اسلامی پیش روی آینده سیاسی اندونزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرخش اسلامی پیش روی آینده سیاسی اندونزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید