چالش های پیش روی ما فراتر از کرونا است، اعتراضات امروز نتیجه شکاف ها و عملکرد های اشتباه در نظام سیاسی ماست

به گزارش لوکو، رئیس جمهور سابق آمریکا و همسرش میشل اوباما در پیامی ویدئویی زمان کنونی در آمریکا را زنگ بیداری خوانده و از معترضان خواستند به راستا خود ادامه دهند.

چالش های پیش روی ما فراتر از کرونا است، اعتراضات امروز نتیجه شکاف ها و عملکرد های اشتباه در نظام سیاسی ماست

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا و همسرش میشل اوباما در پیامی ویدئویی زمان کنونی در آمریکا را زنگ بیداری خوانده و از معترضان خواستند به راستا خود ادامه دهند.

مشروح اظهارات باراک و میشل اوباما بدین شرح است:

چند هفته گذشته به ما نشان داده است که چالش های پیش روی ما فراتر از یک ویروس (کرونا) است، به ما نشان داده که شرایط حتی قبل از کرونا هم خوب نبود و همه چیز به خوبی کار نمی کرد.

بیماری همه گیر (کرونا) به انحاء مختلف باعث جلب توجه ما به مشکلاتی شد که مدت هاست وجود دارند، خواه نابرابری روزافزون اقتصادی و نبود مایحتاج اساسی برای میلیون ها نفر، خواه تداوم رشد تعصب و جنسیت گرایی یا شکاف ها و عملکرد های اشتباه موجود در نظام سیاسی ما. به طور مشابه، اعتراضات در واکنش به کشته شدن جورج فلوید صرفاً واکنشی به این تراژدی ها هستند.

اوباما گفت: اگرچه به خودی خود قلب انسان را به درد می آورند. این نشان دهنده دهه ها درد و ناامیدی به خاطر برخورد نابرابر و ناکامی در اصلاح اقدامات پلیس و به طور کلی نظام عدالت کیفری است. شوک هایی که در حال حاضر به این نظام شاهد هستیم به ما یادآوری می کند که نمی توانیم مسائل را بدیهی فرض کنیم.

برای بهتر کردن اوضاع باید کار کرد. این ها به ما یادآوری می کنند که بهروزی فردی به بهروزی اجتماعی وابسته است که در آن زندگی می کنیم. صرف نظر از اینکه چقدر پول در می آوریم، اگر افراد اطراف گرسنه و بیمار باشند، این مسئله به شما یادآوری می کند یک کشور یا یک دموکراسی تنها زمانی کارکرد دارد که ما نه تنها در مورد خود بلکه در مورد دیگران هم فکر کنیم. اگرچه شرایط کنونی ترسناک و متزلزل است، اما نوعی زنگ بیداری است. فرصت های باورنکردنی برای نسل شما وجود دارد.

در ادامه میشل اوباما، همسر باراک اوباما گفت: بنابراین، مسئله این است که چگونه ما باید پاسخ دهیم. من هیچ پاسخ آسانی برای شما ندارم، اما درس هایی در مورد شیوه حرکت به سمت جلو در این شرایط متزلزل برای شما دارم. درس اول به این شرح است: زندگی همیشه مبهم است.

این درسی است که بیشتر ما طی سال ها و سال ها و حتی دهه ها فرصت یاد دریافتش را به دست می آوریم، اما این همان درسی است که شما الآن در حال یاد دریافت هستید.

برهه کنونی برهه ای است که انگار همه چیز وارونه است. شاید شما آرزو کنید که همه چیز مانند گذشته شود. من این شرایط را بار ها در زندگی ام تجربه کرده ام. زمانی که پدر و بهترین دوستم را به فاصله یک سال از هم از دست دادم این شرایط را عمیقاً احساس کردم. من در اواخر دهه بیست زندگی ام بودم.

احساس می کردم کل دنیا روی سرم آوار شده است. من حاضر بودم هر کاری انجام دهم تا آن ها را زنده کنم، اما آن تجربه به من نوعی شفافیت هدیه کرد. با هر چیزی که در پیرامون من بود می بایست یک راستا جدید می ساختم، راستای که خوشبختانه بر معنا و خدمت متمرکز بود.

امیدوارم اتفاقی که اکنون برای شما رخ داده زنگ بیداری شما باشد و باعث شود نه تنها در مورد راستا حرفه ای که می خواهید برای خود بسازید فکر کنید بلکه در مورد این مسئله تعمق کنید که چه گونه فردی می خواهید باشید. شما این فرصت را دارید که این درس ارزشمند را بسیار سریع تر از نسل های قبل از خود یاد بگیرید.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1006

به "چالش های پیش روی ما فراتر از کرونا است، اعتراضات امروز نتیجه شکاف ها و عملکرد های اشتباه در نظام سیاسی ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های پیش روی ما فراتر از کرونا است، اعتراضات امروز نتیجه شکاف ها و عملکرد های اشتباه در نظام سیاسی ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید