پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می گردد

به گزارش لوکو، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت و رجحان آثار صنای دستی کشور در 6 مهرماه 98 در شیراز اطلاع داد.

پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، حیدرعلی زاهدیان نژاد با بیان این مطلب گفت: در این دوره، آثار و محصولات صنایع دستی استانهای فارس، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند.

او در مورد شرکت هنرمندان استان در این دوره گفت: 200 اثر از 120 هنرمند صنایع دستی استان به دبیرخانه معاونت صنایع دستی ارسال شده است که پس از داوری بر اساس معیارها و شاخص های مرغوبیت و استاندارد بودن مواد اولیه، اصالت، زیبا شناسی سنتی، نو آوری در طراحی و فراوری، قابلیت عرضه در بازار و کاربردی بودن محصولات، تعداد 65 اثر برای داوری نهایی و دریافت نشان ملی انتخاب شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس افزود: آثار دریافتی از هنرمندان فارس در رشته های منبت، خاتم، حکاکی روی سنگ، چوب و استخوان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، دست بافت های داری، حصیر بافی، کاشی هفت رنگ، ساخت و سازهای سنتی، خراطی و نگارگری است.

این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بیش از 200هزار صنعتگر صنایع دستی و هنرهای سنتی در فارس خاطر نشان کرد: دوره های داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار برگزار می گردد و در دوره قبل 19 اثر از استان فارس این نشان را دریافت کردند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 390

به "پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجمین دوره داوری نشان ملی صنایع دستی جنوب کشور در شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید