واکنش روسیه به ادعای اردوغان درباره عدم پایبندی به تعهدات در سوریه

به گزارش لوکو، وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای رئیس جمهوری ترکیه در این باره که گویا مسکو به توافقات در چارچوب مذاکرات آستانه و تفاهم نامه سوچی برای حل و فصل اوضاع ادلب پایبند نیست، بر اجرای تمامی تعهدات روسیه در قبال سوریه تأکید کرد.

واکنش روسیه به ادعای اردوغان درباره عدم پایبندی به تعهدات در سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، مقامات وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر عدم پایبندی مسکو به توافقات انجام شده در چارچوب مذاکرات آستانه و تفاهم نامه امضاء شده در سوچی درباره حل و فصل اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب، تاکید کردند که روسیه متعهد است تا به تمامی تعهدات خود در قبال سوریه عمل کند.

یک مقام دیپلماتیک (که نامش فاش نشده) در این رابطه به این خبرگزاری گفت: چنین ادعایی در رابطه با روسیه مطابق با واقعیت نبوده و مسکو متعهد به اجرای دقیق تمامی تعهدات خویش برای حل و فصل اوضاع در سوریه است.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه مدعی شد که روسیه به توافقات حاصله در چارچوب مذاکرات سه جانبه آستانه درباره سوریه و همچنین در نتیجه مذاکرات روسیه-ترکیه در سوچی در بالاترین سطح برای حل و فصل اوضاع در این کشور پایبند نیست.

به گفته اردوغان، توافقات انجام شده بین ترکیه، روسیه و ایران در چارچوب مذاکرات آستانه، در عمل متوقف شده اند. وی در عین حال برای از سر گرفته شدن تبادل نظرها با هدف ادامه همکاری با مسکو و تهران، ابراز آمادگی کرد.

پیش از این، روز دوشنبه سرگئی لاوروف و مولود چاوش اوغلو وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه، طی گفت وگوی تلفنی لاوروف و چاوش اوغلو که به ابتکارعمل طرف ترکیه ای صورت گرفت ، درباره ادامه موارد نقض رژیم آتش بس توسط گروه های مسلح تندرو در منطقه کاهش تنش ادلب تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین ابعاد عملی کوشش های مشترک برای مقابله مؤثر با تهدیدات تروریستی و اطمینان از اجرای رژیم کاهش تنش در منطقه ادلب مطابق با تفاهم نامه روسیه-ترکیه مربوط به تاریخ 17 سپتامبر 2018 را مورد آنالیز قرار دادند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 758

به "واکنش روسیه به ادعای اردوغان درباره عدم پایبندی به تعهدات در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به ادعای اردوغان درباره عدم پایبندی به تعهدات در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید