ماجرای توهین تماشاگران پرسپولیس به تراکتور از نگاه پرتیراژترین روزنامه ورزشی کشور

به گزارش لوکو، وقت آن است که باشگاه ها همان طور که در جذب مربی و بازیکن حساس هستند نسبت به انتخاب کانون طرفداران و مشوقان تیم دقت عمل بیشتری به خرج دهند و به جای رواج توهین، تماشاگران را وادار به تشویق تیم نمایند، چون تیم از تشویق روحیه می گیرد نه توهین.

ماجرای توهین تماشاگران پرسپولیس به تراکتور از نگاه پرتیراژترین روزنامه ورزشی کشور

خبرورزشی:امیرعباس واسعی؛ هنوز بازی های فصل جدید شروع نشده تنش بین تماشاگران شروع شده و این تأسف بار است به این خاطر که در بازی های رسمی موجب ایجاد تنش بین تماشاگران تیم ها می گردد! در فصلی که گذشت این اتفاق تلخ را در بعضی از بازی ها شاهد بودیم. در بازی سپاهان- پرسپولیس، در بازی پرسپولیس- تراکتورسازی و…

ماجرا از این قرار است بعضی از تماشاگران تیم پرسپولیس در مراسم معارفه محمد انصاری به تیم تراکتور توهین می نمایند که فیلم این توهین در فضای مجازی بازتاب داشت و تماشاگران تیم تراکتور در واکنش به این اتفاق خواهان برخورد کمیته اخلاق با تماشاگران تیم پرسپولیس شدند. معین نشد اکنون که بازی ها تعطیل است و هیچ چالشی هم به وجود نیامده دلیل این رفتار چیست! بار ها و بار ها از تماشاگران تیم تراکتور ایراد گرفته شد که شروع نماینده چالش بودند، اما دیده نشد تماشاگران تراکتور در مراسم معارفه مصطفی دنیزلی به تماشاگران یا تیم پرسپولیس توهین نمایند. جالب اینکه در فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده یکی، دو بوقچی، تماشاگران تیم پرسپولیس را تحریک به سر دادن شعار می نمایند و این در حالی است که پیش تر گفته شده بود دیگر بوقچی ها روی سکو ها جایگاهی ندارند!

نمی دانیم تماشاگرانی که توهین می نمایند چه نتیجه ای به دست می آورند که این رفتار را تکرار می نمایند. توان و نیروی تماشاگر روی سکو ها باید صرف تشویق تیم خودی گردد، چون تیم خودی در صورت تشویق انگیزه می گیرد و بهترین بازی را به نمایش می گذارد، اما متأسفانه توان تماشاگر ایرانی بیشتر صرف توهین به تیم حریف می گردد. در علم روانشناسی توهین به تیم حریف نه تن ها تیم حریف را خراب نمی نماید بلکه باعث تحریک آن ها می گردد. چالش های به وجود آمده در فصلی که گذشت تماشاگران زیادی را مصدوم کرد و حتی بازی های فصل جدید را تا آستانه تعطیلی پیش برده است و تکرار این اتفاقات در وهله اول به ضرر تماشاگر می گردد. بازی های لیگ برتر تعطیل گردد تماشاگر به چه بهانه ای می خواهد وارد ورزشگاه آزادی گردد و می خواهد چه چیزی را تماشا کند؟

وقت آن رسیده که باشگاه و فدراسیون فوتبال و نهاد های امنیتی از ابزار های کنترلی استفاده بهتری داشته باشند و تماشاگر و تماشاگران خاطی را شناسایی نموده و با آن ها برخورد قانونی و قاطعی داشته باشند. برخورد با این تماشاگران برای همه تماشاگران درس خواهد شد و آن ها متوجه خواهند شد اگر در ورزشگاه خطا نمایند به معنای واقعی از تماشای بازی محروم خواهند شد. 200، 300 تماشاگر در تمرین دست به رفتاری می زنند که در یک بازی بزرگ و در حضور ده ها هزار تماشاگر چالش ایجاد می نماید. وقت آن است که باشگاه ها همان طور که در جذب مربی و بازیکن حساس هستند نسبت به انتخاب کانون طرفداران و مشوقان تیم دقت عمل بیشتری به خرج دهند و به جای رواج توهین، تماشاگران را وادار به تشویق تیم نمایند، چون تیم از تشویق روحیه می گیرد نه توهین.

مسئولان و صاحب نظران پاسخ می دهند

راه چاره جلوگیری از فحاشی در تمرینات تیم ها چیست؟

حیدر بهاروند: خود باشگاه ها باید جوابگو باشند

رئیس سازمان لیگ برتر در این خصوص گفت: ما پس از جلسه با ارکان قضایی فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیدیم که کانون های هواداری فعلی باید منحل شوند و پس از قانونمند شدن، زیر نظر معاونت باشگاه ها فعالیت نمایند تا سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و افکار عمومی بدانند با چه کسی یا کسانی طرف هستند. اگر در تمرینات تیم ها مسائلی هم پیش بیاید باز هم خود باشگاه ها و معاونت های فرهنگی آن ها باید جوابگوی مسائل اتفاق افتاده باشند و قطعاً ما در این خصوص پیگیری های لازم را انجام خواهیم داد تا این مسائل وارد لیگ نوزدهم نگردد.

هوشنگ نصیرزاده: کمیته های فرهنگی باشگاه ها باید ورود نمایند

کارشناس حقوقی فوتبال، در این خصوص گفت: قطعاً خود باشگاه ها باید جلوی این مسائل را در تمرینات بگیرند و از ورود کسانی که باعث ملتهب کردن جو تمرینات و سکو ها می شوند، جلوگیری نمایند. همان طور هم که می دانید لیدر ها دیگر مثل گذشته فعالیت ندارند و زیر نظر معاونت های فرهنگی باشگاه ها فعال خواهند بود تا دیگر اتفاقات ناگواری که در لیگ هجدهم رخ می داد در لیگ نوزدهم رخ ندهد و همه لیدر ها و عوامل آن ها باید زیر نظر معاونت های فرهنگی فعالیت نمایند و در نهایت هم جوابگوی اعمال خود باشند.

محمدرضا داورزنی: باشگاه ها باید جلوی این اتفاقات را بگیرند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در این خصوص گفت: بر اساس مصوبه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال (اردیبهشت 98) در راستای ساماندهی حوزه های هواداری، ضمن انحلال کانون های طرفداران فعلی، معاونت های فرهنگی باشگاه ها موظف هستند برنامه ریزی جدیدی جهت ایجاد کانون طرفداران انجام دهند و در نهایت هم خود باشگاه ها جوابگوی مسائل اینچنینی و ناهنجاری های احتمالی در تمرینات یا مسابقات خود خواهند بود و اگر در تمرین یا بازی رسمی مسائل هواداری به وجود آید معاونت های فرهنگی باشگاه ها باید جوابگو باشند.

مهدی تاج: توهین نمایندگان محروم می شوند

رئیس فدراسیون فوتبال هم در این خصوص گفت: مسائل انضباطی و اخلاقی پیش از شروع بازی های لیگ نوزدهم به باشگاه ها ابلاغ خواهند شد و همه موظف به رعایت آن هستند. سازمان لیگ و کمیته های اخلاق و انضباطی هم با ابلاغ آیین نامه ها پیگیر آن خواهند بود. این را می گویم که سال جاری در هر مسابقه ای اتفاق بدی بیفتد قطعاً جرایمی نظیر بازی بدون تماشاگر را در نظر خواهیم گرفت. اگر به تماشاگران تیمی توهین گردد تماشاگران تیم توهین نماینده محروم می شوند. با معاونت فرهنگی باشگاه هم باید چه در تمرینات چه در مسابقات در بحث هواداری و مشوقان خود هماهنگی و جدیت زیادی داشته باشند و در نهایت هم جوابگو خواهند بود.

عباس انصاری فرد: نباید آرامش مربیان و بازیکنان برهم بخورد

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در این خصوص به خبرورزشی گفت: مبارزه با لیدرسالاری کاری بود که خود ما در پرسپولیس خیلی کوشش کردیم تا به ثمر بنشیند. حالا هم که تصمیم گرفته اند با حذف لیدر ها و تقویت معاونت های فرهنگی شرایط را برای لیگ نوزدهم به شکل دیگری رقم بزنند و فکر می کنم تأثیرگذار هم باشد. قطعاً اگر در جریان تمرینات تیم ها بی اخلاقی هایی صورت بگیرد خود باشگاه ها مسئول رسیدگی و جوابگویی خواهند بود و نباید تیم ها اجازه دهند که در تمرینات عده ای آرامش بازیکنان و مربیان را برهم بزنند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 274

به "ماجرای توهین تماشاگران پرسپولیس به تراکتور از نگاه پرتیراژترین روزنامه ورزشی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای توهین تماشاگران پرسپولیس به تراکتور از نگاه پرتیراژترین روزنامه ورزشی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید