قمی: تیم ملی بزرگسالان رها نشود، با اردوهای مداوم نتیجه خوبی می گیریم

به گزارش لوکو، ملی پوش تیم ملی فوتبال بانوان پس از خاتمه رقابت های مقدماتی آسیا مدعی است سطح رقابت های لیگ نمی تواند ملی پوشان را برای بازهای ملی آماده کند.

قمی: تیم ملی بزرگسالان رها نشود، با اردوهای مداوم نتیجه خوبی می گیریم

به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان پس از دو سال تشکیل و در مدت زمان دو ماه خود را آماده حضور در رقابت های مقدماتی آسیا کرد. ملی پوشان در گروه D رقابت ها با تیم های ویتنام، میانمار، سنگاپور و سوریه هم گروه بودند که در خاتمه با دو شکست و دو پیروزی به کار خود خاتمه داند و از صعود به مرحله نهایی بازماندند. ویتنام از گروه D رقابت ها به مرحله بعد صعود کرد.

سارا قمی، ملی پوش گل زن ایران در گفت وگو با خبرنگاران، درباره نتایج کسب شده در مقدماتی آسیا، بیان کرد: اگر این تیم رها نشود، مدت زمان بسیار زیادی برای این تیم صرف شود و اردوهای تیم ملی به طور مداوم برگزار شود، تیم نتیجه خواهد گرفت. ما نمی توانیم به لیگ وابسته باشیم، همان طور که کارلوس کی روش می گوید سطح لیگ مردان طوری نیست که بازیکنان برای بازی های ملی آماده باشد، چه برسد به بانوان. اگر اردوهای ملی به طور مداوم برگزار شود، تیم می تواند نتیجه خوبی را به دست بیاورد.

او در ادامه بیان کرد: دو تیمِ میانمار و ویتنام از تیم های بسیار قوی هستند و رنک بالایی هم در آسیا و هم در دنیا در اختیار دارند. تیم ملی ایران با توجه به این که تنها در مدت زمان دو ماه تشکیل شده و تمرین نموده است در این رقابت ها بسیار خوب ظاهر شد.

قمی با اشاره به دیدارهای تیم ملی گفت: در بازی مقابل سنگاپور خوب ظاهر شدیم. سنگاپور تیم خوب و جان داری بود و ما توانستیم با پرس کردن این تیم گل های بسیاری به آن ها بزنیم و سنگاپور در مقابل ما غافلگیر شد.

ملی پوش فوتبال بانوان به آمادگی جسمانی بازیکنان اشاره و بیان کرد: با اتمام لیگ بدن بازیکنان خسته بود و بازیکنان فقط دو ماه در اختیار تیم ملی بودند و به همین دلیل مدت زمان زیادی لازم داشت تا بدن بازیکنان به روی فرم بیاید، چرا که در خاتمه لیگ بدن ها خسته و خالی می شوند و زمان بسیاری احتیاج است تا بدن آن ها به حالت طبیعی باز شود. هم چنین برای این که بازیکنان به هماهنگی بیش تری دست پیدا نمایند باید مدت زمان زیادی در کنار یکدیگر بازی نمایند.

وی در ادامه اضافه نمود: حال که با این شرایط در رقابت ها شرکت کردیم، نتیجه خوبی به دست آمد. در بازی نخست خود مقابل میانمار اشتباه های فردی و کم تجربگی بازیکنان در نتیجه کسب شده تاثیرگذار بود. بسیاری از توپ های ما گل نشد. در نیمه دوم بازی گویی یک تیم دیگر وارد زمین شده است و موقعیت های بسیاری از دست رفت و می توان گفت تیم در نیمه دوم فوق العاده ظاهر شد، اما موقعیت ها به ثمر ننشست.

قمی با اشاره به دو برد و دو شکست تیم ملی ادامه داد: در دو بازی که باختیم در 30 دقیقه نخست بازی، بازیکنان فوق العاده ظاهر شدند، اما در ادامه آمادگی جسمانی بازیکنان اجازه نداد.

قمی در پاسخ به این سوال که آیا بالا بودن سن بچه ها یکی از دلایل ضعف تیم بود یا خیر؟ بیان کرد: میانگین سنی بازیکنان 23 سال بود. به غیر از من و کویستان خسروی که از بازیکنان فیکس بودیم و 29 سال سن داریم سایر بازیکنان 21، 22 و 23 بودند و این گونه نبود که بگوییم میانگین سنی تیم بالا بود.

این ملی پوش تیم ملی فوتبال بانوان هدفش برای حضور در تیم ملی را یاری به تیم بیان کرد و اضافه نمود: وقتی دیدم که می توانم به تیم ملی یاری کنم، دوست داشتم در کنار بازیکنان باشم تا حداقل تیم نتیجه ای را کسب کند که برای بازیکنان بعد از ما سرمایه گذاری و حمایت های لازم صورت بگیرد و تیم ملی بزرگسالان رها نشود. فکر می کنم تا حدودی این رخ داد.

سارا قمی بیان کرد: پیش از اعزام به رقابت های مقدماتی آسیا عادل فردوسی پور در کنار تیم حاضر شد و به حالت شوخی به من گفت گلی که در برنامه پخش شد، شانسی بود؟ و من خندیدم و به او گفتم نه. آن گل شانسی نبود و دو روز پیش نیز چنین گلی را دوباره زدم. دقیقا در بازی با میانمار نیز یک گل به این تیم زدم که دریبل سر پا بود و همانند همان گلی بود که در برنامه 90 پخش شد و به فردوسی پور می گویم که این گل شانسی نبود. (با خنده)

قمی در خاتمه از رسانه ها، مردم و بازیگران تشکر کرد و اضافه نمود: از همه برای حمایت از تیم تشکر می کنم، حتی بعد از شکست برابر میانمار علیه این تیم جبهه گرفته نشد و ما در بازی دوم خود با سنگاپور مورد حمایت همه قرار گرفتیم. از مهناز افشار به دلیل حمایتی که از تیم ملی داشت نیز تشکر می کنم و امیدوارم تیم ملی فوتبال بزرگسالان بانوان رها نشود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 575

به "قمی: تیم ملی بزرگسالان رها نشود، با اردوهای مداوم نتیجه خوبی می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قمی: تیم ملی بزرگسالان رها نشود، با اردوهای مداوم نتیجه خوبی می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید