قاچاقچیان مهاجران را با هواپیمایی تک موتوره به ایتالیا می بردند

به گزارش لوکو، قاچاقچیان انسان برای انتقال پناهجویان به کشورهای اروپایی همیشه به شگردهای تازه تری متوسل می شوند. اخیرا پلیس یونان پیروز به بازداشت چند قاچاقچی انسان شد که ده ها پناهجو را با هواپیمایی یک موتوره به ایتالیا برده اند.

قاچاقچیان مهاجران را با هواپیمایی تک موتوره به ایتالیا می بردند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از دویچه وله، پلیس یونان پیروز شده حلقه ای از قاچاقچیان انسان را در شهر مزولوگنی واقع در غرب این کشور منهدم کند. این گروه پیروز شده است از ماه سپتامبر سال گذشته تا کنون دست کم 12 پناهجو را با یک هواپیمای کوچک یک موتوره به ایتالیا منتقل کند.

پلیس یونان اظهار داشت که این بار زمانی که خلبان قصد داشت با هفت سرنشین عراقی به ایتالیا پرواز کند متوقف و بازداشت شده است. در همین رابطه روی هم 9 عضو دیگر این باند نیز بازداشت شده اند که یکی از آنان شهردار سابق شهر مزولوگنی است. یک عراقی 47 ساله متهم است که رهبری این باند قاچاق انسان را برعهده داشته است.

این گروه در ماه های گذشته در آتن و اطراف آن به طور هدفمند با پناهجویان صحبت و خدمات خود را به آنان عرضه می نموده است. به گفته پلیس یونان سرنشینان هواپیما باید مبلغی بین 4500 تا 7500 یورو برای پرواز از فراز آب های مدیترانه برای رسیدن به ایتالیا می پرداخته اند. این باند قاچاق انسان در عرض چند ماه توانسته 400 هزار یورو درآمد داشته باشد.

از زمانی که مقدونیه مرزهای خود با یونان را بسته است، درخواست پروازهای قاچاقی به شدت افزایش یافته است. از قرار معلوم فقط در دو هفته گذشته این هواپیمای کوچک سه بار و هر بار تعدادی پناهجو را به ایتالیا رسانده است.

پلیس یونان هواپیما را توقیف نموده و افزون بر آن 34 هزار یورو پول نقد، 700 گرم ماری جووانا و مقادیری مهمات نزد قاچاقچیان یافته و به همراه دو خودرو آنان ضبط نموده است. پلیس یونان همچنین در پی دیگر همکاران این باند قاچاق می شود که از قرار معلوم سه تن آنان ایتالیایی هستند و یک تن نیز یونانی است.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 551

به "قاچاقچیان مهاجران را با هواپیمایی تک موتوره به ایتالیا می بردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاچاقچیان مهاجران را با هواپیمایی تک موتوره به ایتالیا می بردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید