عملیات یمنی ها به غرب مأرب رسید ، صرواح به زودی آزاد می گردد خبرنگاران

به گزارش لوکو، با وجود ارسال گسترده تجهیزات و نیرو توسط ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی به مأرب، ارتش و کمیته های مردمی یمن در آستانه آزادی منطقه راهبردی صرواح قرار دارند.

عملیات یمنی ها به غرب مأرب رسید ، صرواح به زودی آزاد می گردد خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که مزدوران وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، مشغول ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به مأرب هستند، ارتش و کمیته های مردمی یمن در حال پیشروی در اطراف مأرب هستند.

روزنامه الاخبار گزارش داد، نیرو های یمنی پیروز شدند در جبهه های المشجع و شرق الکساره پیشروی مهمی به دست آورند و کنترل چند موضع نظامی را به دست بگیرند.

علیرغم پوشش هوایی گسترده در المشجع، نیرو های یمنی پیروز شدند منطقه الملبوده واقع در شمال منطقه العطیف را آزاد نمایند.

به گزارش الاخبار، با پیشروی اخیر نیرو های یمنی، حاشیه مانور نیرو های وابسته به دولت مستعفی کاهش یافته است؛ زیرا نیرو های یمنی، 17 مقر نظامی را از اشغال مزدوران وابسته به ریاض خارج کردند.

بنا بر این گزارش، نیرو های یمنی کنترل ارتفاعاتی را در دست گرفتند که از طریق آن، از نظر آتشباری بر منطقه ایدات الراء مسلط شدند و حلقه محاصره الطلعه الحمراء را تنگ تر کردند. این منطقه، آخرین منطقه راهبردی مزدوران سعوی در اطراف مأرب است.

منابع وابسته به قبایل مأرب به الاخبار گفتند که در پی پیشروی نیرو های یمنی، روحیه مزدوران سعودی به شدت تضعیف شده است. این در حالی است که صد ها عنصر سلفی و وابسته به گروه تروریستی القاعده در المشجع، در کنار مزدوران دولت مستعفی حضور داشتند.

این منابع تأکید کردند، آزادی مناطق ملبوده و العطیف در شرق صرواح باعث آزادسازی کامل جبهه المشجع شد. آزادی مناطق اطراف الطلعه الحمراء در شرق صرواح باعث شده است که این منطقه نیز در آستانه آزادی کامل قرار گیرد.

پیشروی نیرو های یمنی در غرب مأرب، حاشیه عملیاتی گسترده ای برای حرکت این نیرو ها به سمت گذرگاه غربی این شهر ایجاد نموده است؛ زیرا با آزادی کامل مناطق الطلعه الحمراء، تبه ماهر، تبّة السلفیین و تبّة المصاریة، جنگ به مناطق غربی مأرب منتقل می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1500

به "عملیات یمنی ها به غرب مأرب رسید ، صرواح به زودی آزاد می گردد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات یمنی ها به غرب مأرب رسید ، صرواح به زودی آزاد می گردد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید