رجانیوز: نامه نمایندگان به قوه قضاییه و درخواست ممنوع الخروج شدن وزیر علوم

به گزارش لوکو، خبرنگاران: یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تعلق آقای فرجی دانا به خارج از کشور و حضور وی به یک باره از کانادا به ایران و نشستن بر کرسی وزارت کنار عوامل دیگر سبب شد که وی نتواند از از این فرصت جهت خدمت بهره ببرد.

رجانیوز: نامه نمایندگان به قوه قضاییه و درخواست ممنوع الخروج شدن وزیر علوم

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، ساعاتی پس از آنکه یکی از خبرگزاری ها به نقل از فرجی دانا اظهار داشت که وی در جمع تعدادی از همفکرانش گفته در صورت استیضاح توسط مجلس به کانادا می رود، یک نماینده مجلس در گفت وگو با رجانیوز از نامه تعدادی از نمایندگان به دستگاه قضائی درباره ممنو ع الخروجی فرجی دانا اطلاع داد و گفت: این اقدام در واکنش به بعضی اظهارات درباره سفر وی به کانادا در صورت عدم رأی اعتماد مجلس انجام شده است.

وی اضافه نمود: در صورتی که وزیر علوم نتواند رأی اعتماد نمایندگان را کسب کند به دلیل اینکه بسیاری از دانشجویان بورسیه شده از وی بابت هتک حرمت و حیثیت خود شکایت نموده اند و همچنین وزیر علوم باید جوابگوی تخلفات وزارت علوم در یک سال گذشته باشد، دستگاه قضا باید فرجی دانا را ممنوع الخروج کند تا به پرونده وی رسیدگی گردد.

این نماینده در ادامه گفت: تعدادی از نمایندگان مجلس به نمایندگی از موکلان خود و در دفاع از حقوق آنها این نامه را امضا نموده تحویل مقامات قضایی خواهند داد. ادعاهای فرجی دانا در مورد رانت بودن بورسیه دانشجویان ادعایی است که باید رسیدگی و در صورت عدم اثبات، از این دانشجویان که از نخبگان دانشگاهی هستند اعاده حیثیت گردد.

وی اضافه نمود: اعطای فرصت وزارت به کسی که تعلق خاطر به حضور در خارج از کشور دارد از ابتدا کاری اشتباه بود که در زمان رأی اعتماد فرجی دانا علی رغم این که این موضوع توسط مخالفان وی ابراز شد اما مورد توجه دولت و بخشی از مجلس قرار نگرفت.

این نماینده گفت: تعلق آقای فرجی دانا به خارج از کشور و حضور وی به یک باره از کانادا به ایران و نشستن بر کرسی وزارت؛ کنار عوامل دیگر سبب شد که وی نتواند از از این فرصت جهت خدمت بهره ببرد.

وی در خاتمه تأکید کرد: بر اساس فضایی که در مجلس و بین دو فراکسیون اصلی مجلس حاکم است استیضاح فرجی دانا حتماً رأی خواهد آورد به ویژه که سخنان توهین آمیز مقامات دولتی سبب شده تا حتی موافقان دولت هم تحرکی برای دفاع از عملکرد دولت نداشته باشند.

منبع: رجانیوز

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تأیید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 269

به "رجانیوز: نامه نمایندگان به قوه قضاییه و درخواست ممنوع الخروج شدن وزیر علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجانیوز: نامه نمایندگان به قوه قضاییه و درخواست ممنوع الخروج شدن وزیر علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید