داعش با کمک آمریکا وارد خاک عراق شد، حضور نیرو های ایالات متحده در عین الاسد و الحریر مشکوک است

به گزارش لوکو، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق هشدار داد: ما مقابل هر دولتی که بخواهد در قبال حضور نیرو های خارجی در عراق کوتاه بیاید، می ایستیم.

داعش با کمک آمریکا وارد خاک عراق شد، حضور نیرو های ایالات متحده در عین الاسد و الحریر مشکوک است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد رضا رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق درباره حضور نیرو های آمریکایی در دو پایگاه عین الاسد در استان الانبار و الحریر در منطقه کردستان ابراز نگرانی کرد.

وی در گفتگو برنامه تلویزیونی الابعاد در شبکه العهد، گفت: ما از آمریکا می خواهیم که روابطش با عراق بر اساس احترام باشد نه تحمیل و اجبار. حضور نیرو های آمریکایی در دو پایگاه عین الاسد و الحریر نیز مشکوک است. انتقال قطعات سامانه پاتریوت به عین الاسد بیانگر بقای حضور نیرو های آمریکایی در عراق است و اقدام واشنگتن در نقض حاکمیت عراق موجب شده تا ما در کلیه توافقهایمان با آن، تجدید نظر کنیم.

این نماینده مجلس عراق افزود: آمریکا از توافقنامه ها سوء استفاده کرد و سامانه های پدافندی خود را غیرفعال کرد تا ما همچنان به آن نیاز داشته باشیم. آمار عراقی های پیروز به تجهیز نظامی خود شدند و به آمریکا نیازی ندارند. عراق به هیچ نیروی خارجی در خاک خود نیازی ندارد.

وی هشدار داد: اگر دولت نیرو های خارجی را از کشور اخراج نکند؛ در سایه استقبال برخی شخصیت های سیاسی از حضور آمریکا در خاک عراق، ملت می بایست قیام کند و این امر را محقق سازد.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق گفت: ما مقابل هر دولتی که بخواهد در قبال حضور نیرو های خارجی در عراق کوتاه بیاید، می ایستیم. داعش با کمک آمریکا وارد خاک کشور ما شد. آمریکا دستگاه های امنیتی ما را تقویت نکرد و حتی به سرنگونی و سقوط آن ها در مقابل داعش کمک کرد. در سال 2014 نیز دولت عراق تحت کنترل و هدایت آمریکایی ها بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیرو های آمریکایی تا به امروز تحت فشار عراق این کشور را ترک کرده اند، افزود که دولت عراق درباره شمار نیرو های آمریکایی حاضر در این کشور و تجهیزات و ادوات تحت اختیار آنها، اطلاعات دقیقی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 902

به "داعش با کمک آمریکا وارد خاک عراق شد، حضور نیرو های ایالات متحده در عین الاسد و الحریر مشکوک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش با کمک آمریکا وارد خاک عراق شد، حضور نیرو های ایالات متحده در عین الاسد و الحریر مشکوک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید