خبرنگاران 2 هزار واحد مسکن روستایی در میانه نیازمند بازسازی است

به گزارش لوکو، تبریز- خبرنگاران - مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شهرستان میانه 2 هزار واحد مسکن روستایی نیازمند بازسازی است، بر ضرورت مقاوم سازی این واحدها با استفاده از تسهیلات دولتی تاکید نمود.

خبرنگاران 2 هزار واحد مسکن روستایی در میانه نیازمند بازسازی است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ابوالفضل باباپور روز پنجشنبه در بازدید از چند روستای بخش زلزله زده ترکمانچای میانه از پرداخت 460 میلیون ریال به زلزله زده های شهرستان در مرحله اول خبرداد و گفت: پیگیر اخذ مبالغ بلاعوض مرحله دوم هستیم.

وی گفت: در مجموع یک میلیارد ریال به خسارت دیدگان از زلزله سال گذشته به صورت بلاعوض و تسهیلات کم بهره پرداخت می گردد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با بیان اینکه 15 روستای شهرستان در بخش های کندوان و ترکمانچای نیازمند اجرای طرح بهسازی معابر است، تسریع در فرایند اجرایی این طرح ها را خواهان شد.

محمدرضا مشایخی همچنین معین تکلیف سریع اماکن دامی در مناطق زلزله زده و اعزام ماشین آلات بیشتر برای مساعدت به جابه جایی مصالح و معین تکلیف شرایط افراد فاقد زمین در روستاها را خواهان شد.

وی در ادامه مساکن روستای خناوند واقع در بخش کندوان را به علت واقع شدن در مخزن سد بسیار آسیب پذیر عنوان و اضافه نمود: مساکن این روستا نیازمند جابجایی است.

در این بازدید با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی یک واحد مسکونی بازسازی شده از محل تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به صورت نمونه در روستای دستجرد میانه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگاران، زلزله 5.9 ریشتری 17 آبان آذربایجان شرقی با کانون ترک میانه موجب جان باختن 5 تن و خسارت 10 تا 100 درصدی به حدود 5 هزار واحد مسکونی در شهرستان های میانه و سراب شد.

بر اساس اعلام مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی تعداد واحدهای آسیب دیده در سطح روستاهای زلزله دیده سراب یک هزار واحد، در بخش کندوان میانه 650 واحد و در بخش ترکمنچای این شهرستان حدود یک هزار و 350 واحد است.

تعداد واحدهای تعمیری روستایی بخش کندوان میانه 377 واحد و تعمیری شهری 396 واحد بوده و تعداد واحدهای تعمیری روستایی بخش ترکمانچای میانه 538 واحد و تعمیری شهری 779 واحد است.

شهرستان میانه با بیش از 191 هزار نفر جمعیت بیش از 330 روستا دارد که بخش عمده آنها در مناطق مرتفع و کوهستانی واقع شده اند

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 971

به "خبرنگاران 2 هزار واحد مسکن روستایی در میانه نیازمند بازسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار واحد مسکن روستایی در میانه نیازمند بازسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید