خبرنگاران یزد، شهر ملی زیورآلات سنتی شد

به گزارش لوکو، یزد- خبرنگاران - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در نشستی که با حضور وزیر میراث فرهنگی و استاندار این استان برگزار گشت، شهر جهانی یزد به عنوان شهر ملی زیورآلات سنتی معرفی گشت.

خبرنگاران یزد، شهر ملی زیورآلات سنتی شد

سید مصطفی فاطمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به پیگیری 2 ساله برای معرفی و دریافت این برند افزود: در این پرونده، بحث زرگری، طلا و جواهر، نقره و مس و سنگهای زینتی یزد گنجانده شده است.

وی گفت: یزدی ها از قدیم در حرفه زرگری و شیوه استخراج طلا تبحر خاصی داشتند تا جایی که استانهای دیگر برای قالبگیری، طلای خود را به یزد می آوردند و این نشان دهنده این است که از گذشته زرگری یک شاخص اقتصادی مهم در یزد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد اظهار داشت: آنچه امروز برای استان حاصل شده، نتیجه سالها تلاش هنرمندان حوزه طلا و جواهر یزد است و ما تنها هنر آنها را معرفی کرده ایم و این پرونده، مقدمه ای برای تبدیل یزد به شهر جهانی زیورآلات سنتی خواهد شد.

فاطمی در ادامه از اتحادیه صنف زرگران، شهرداری یزد، پژوهشگران تدوین پرونده و کارشناسان حوزه صنایع دستی که تلاش آنها موجب شد این اتفاق خوب برای یزد رقم بخورد، تشکر کرد و افزود: امیدواریم طلای یزد جهانی بعنوان برند اصلی حوزه صنایع دستی یزد مطرح شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد همچنین با اشاره به پیشنهاد استاندار یزد در جلسه امروز در خصوص انتخاب شهر شاهدیه به شهر ملی نساجی سنتی و شهرستان بافق به عنوان شهر دست بافته های حصیری، اظهار امیدواری کرد با آماده شدن پرونده این 2 شهرستان، در آینده نزدیک شاهد ثبت ملی آنها باشیم.

تا به امروز آماری از تعداد واحدهای زیورآلات استان یزد اعلام نشده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1382

به "خبرنگاران یزد، شهر ملی زیورآلات سنتی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یزد، شهر ملی زیورآلات سنتی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید