خبرنگاران گواهی نامه ثبت نشانه جغرافیایی به 51 اثر اهدا شد

به گزارش لوکو، تهران- خبرنگاران- مراسم اعطای گواهینامه های ثبت نشانه جغرافیایی با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در محل این وزارتخانه برگزار گردید، در این جلسه که به علت شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی بود، 51 گواهی نامه به صورت نمادین اعطا شد.

خبرنگاران گواهی نامه ثبت نشانه جغرافیایی به 51 اثر اهدا شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران از میراث آریا، مراسم اعطای گواهینامه های ثبت نشانه جغرافیایی با حضور معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در محل این وزارتخانه برگزار گردید.

در این جلسه که به علت شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار گردید، 51 گواهی نامه به صورت نمادین اعطا شد.

پویا محمودیان معاونصنایع دستی کشور در این نشست با اشاره به اهمیت و صندلی ثبت نشانه جغرافیایی ملی و مزایای آن در زمینه سهولت ثبت نشانه جغرافیایی بین المللی بر ضرورت برگزاری برنامه های مستقل اعطای گواهینامه های نشانه جغرافیایی در هر استان تاکید نمود.

ارائه آمار و اطلاعات شرایط موجود گواهینامه های ثبت نشانه جغرافیایی ملی و بین المللی، تأثیر مثبت ثبت نشانه جغرافیایی صنایع دستی بر تجاری سازی و برندسازی داخلی و خارجی محصولات آن، فراهم شدن فرصت ثبت منشا، محل فراوری دانش فنی هر منطقه به واسطه ثبت نشانه جغرافیایی، افزایش اعتماد خریداران به واسطه این امتیاز و ضرورت ظرفیت سازی برای حمایت حقوقی محصولات دریافت کننده گواهی نامه ثبت نشانه جغرافیایی ملی و بین المللی در بازار از دیگر موضوعات مهمی بود که معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سخنان خود در این نشست به آن ها اشاره نمود.

در ادامه این جلسه ویدا توحدی، مدیرکل دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی نیز درباره ویژگی های ثبت نشانه جغرافیایی و تدوین دستورالعمل آن مطالبی را بیان نمود.

در سرانجام این نشست گواهی ثبت نشانه جغرافیایی بین المللی گلیم شیریکی پیچ سیرجان به نماینده شرکت تعاونی دست بافته های فیروزه سمنگان به طور نمادین اعطا شد.

نشان جغرافیایی نشانه ای است که بر روی کالاهایی که دارای یک منطقه جغرافیایی خاص بوده و کیفیت و شهرت آن بواسطه آن منطقه جغرافیایی می باشد ، بکار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1254

به "خبرنگاران گواهی نامه ثبت نشانه جغرافیایی به 51 اثر اهدا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گواهی نامه ثبت نشانه جغرافیایی به 51 اثر اهدا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید