خبرنگاران مصرف آب در استان یزد 30 درصد افزایش یافت

به گزارش لوکو، یزد- خبرنگاران - سرپرست شرکت آب و فاصلاب (آبفا) شهری یزد گفت: با توجه به ضرورت بهداشت فردی و عمومی در مقابله با ویروس کرونا ، امسال مصرف آب نسبت به مدت مشابه سال 98 حدود 30 درصد در استان افزایش یافت .

خبرنگاران مصرف آب در استان یزد 30 درصد افزایش یافت

محمد فاتحی بدون اشاره به اعداد و ارقام با اشاره به شرایط فعلی کرونا نیاز به مصرف آب به خصوص در بحث شرب و بهداشت را یک ضرورت دانست و افزود: حساسیت تامین آب در شرایط بحرانی دو چندان شد.

وی با بیان اینکه یزد در منطقه گرم و خشک واقع شده است و با محدودیت منابع آبی روبرو هست گفت : تابستان سال 99 مصرف آب افزایش می یابد و علاوه بر بحث کرونا استفاده از کولرهای آبی و باز شدن مراکز آموزشی در فصل تابستان میزان مصرف آب را افزایش می دهد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب یزد، وی با توجه به اینکه مدیریت تولید آب ، مستلزم فعالیت های اضطراری است، شرح داد: این فعالیت ها هزینه های زیادی دارد که یک بخش از این هزینه ها توسط قبوض آب بها تامین می شود و بدون همراهی مردم خدمات رسانی با مشکل روبرو می شود.

سرپرست شرکت آبفا یزد با بیان اینکه استمرار خدمات رسانی وابسته به پرداخت قبوض توسط شهروندان است افزود: این شرکت از لحاظ مالی نهادی خودگردان است و آنچنان وابسته به اعتبار دولتی نیست .

فاتحی ادامه داد: با توجه به اهمیت و نقش آب در بهداشت و سلامت جامعه و هم چنین نرخ آب بها که در سبد خانوار هزینه زیادی را شامل نمی شود، تاکید کرد از شهروندان توقع داریم پرداخت قبض آب را در اولویت قرار دهند .

وی گفت: برای رفاه حال شهروندان و رعایت بحث بهداشت به خصوص در شرایط کنونی ، مردم می توانند شماره کنتور را برای صدور قبض به صورت غیرحضوری و از طریق سایت abfayazd.ir ، سامانه122 و پیامک 30008122 اعلام کنند.

فاتحی افزود: در حال حاضر 418 هزار نفر در استان یزد تحت پوشش شبکه آب شهری قراردارند که آب شرب و بهداشت آن ها از طریق آب انتقالی و منابع آبی استان تامین می شود.

87 درصد یک میلیون و 200 هزار نفر جمعت استان یزد در 21 شهر زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا اواسط دی ماه (دسامبر 2019) در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت آن کشور در 30 دسامبر سال 2019 (نهم دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را اظهار داشت و شناسایی نخستین مورد آن در ایران 29 بهمن ماه 1398 در قم رسانه ای شد.

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اظهار داشت: تا به امروز 71 هزار و 686 نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان به چهار هزار و 474 نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در شبانه روز گذشته تا ظهر امروز (24 فروردین) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی هزا ر و 657 بیمار جدید مبتلا به کووید19 شناسایی شد.

وی ادامه داد: تا کنون 43 هزار و 894 نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و سه هزار و 930 بیمار هم تحت مراقبت قرار دارند.

وی با ببان اینکه تا به امروز 263 هزار و 388 آزمایش تشخیص کووید19 انجام شد از مردم خواست همچنان در خانه ها بمانند تا در زمان مناسب این اپیدمی مهار شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 913

به "خبرنگاران مصرف آب در استان یزد 30 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مصرف آب در استان یزد 30 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید