خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت چین محوری را رد کرد

به گزارش لوکو، تهران- دبیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه با رد بعضی پیشنهادات در خصوص چین محوری این سازمان گفت: ما به هر ملتی نزدیک هستیم.

خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت چین محوری را رد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش رویترز، تدروس آدهانوم در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزاری میشد در پاسخ به نقدها ترامپ گفت: ما به هر ملتی نزدیک هستیم و ما کور رنگ هستیم. (اشاره به عدم تفاوت سازمان دنیای بهداشت به هر نوع رنگ پوست و نژادی در برابر ویروس همه گیری کرونا)

وی همچنین منتقدان را ترغیب کرد که لطفاً کووید 19 سیاسی را قرنطینه نمایند و از ایالات متحده بخاطر حمایت سخاوتمندانه خود که انتظار داشت ادامه یابد تشکر کرد.

آدهانوم در ادامه خواهان وحدت و متوقف کردن سیاسی کردن بحران دنیای بهداشت شد و به طور خاص از چین و ایالات متحده خواست که رهبری صادقانه را نشان دهند.

دبیر کل سازمان دنیای بهداشت گفت که او انتظار دارد که بودجه آمریکا با حمایت سنتی دو طرفه ادامه یابد.

آدهانوم تاکید نمود که پنجشنبه (21 فروردین) یکصد روز از اعلام رسمی انتشار ویروس کرونا در چین 31 دسامبر می گذرد و دنیا را در خصوص آخرین داده ها، اطلاعات و شواهد مطلع نگه داشته ایم.

دبیر کل سازمان ملل نیز در واکنش به نقدها آمریکا از سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه شب از جامعه دنیای خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متحد و متمرکز شوند.

آنتونیو گوترش در بیانیه ای گفت، پس از آن که توانستیم بر این بیماری غلبه کنیم باید نگاهی به گذشته بکنیم تا بفهمیم چطور چنین بیماری بوجود آمد و چگونه ویرانی های آن به سرعت در سراسر دنیا گسترش یافت و واکنش افراد درگیر در برابر این بحران به چه شکل بود.

گوترش در ادامه اضافه کرد: این ویروس در طول زندگی ما بی سابقه بوده است و احتیاج به پاسخ بی سابقه ای دارد. بدیهی است در چنین شرایطی ممکن است که نهادهای مختلف از حقایق یکسان، قرائت های مختلف داشته باشند.

اظهارات دبیرکل سازمان ملل پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به شدت از سازمان دنیای بهداشت انتقاد کرد و آن را متهم کرد که بیش از حد به چین متمرکز شده و مشاوره بدی در هنگام شیوع ویروس جدید کرونا ارائه نموده است.

وی همچنین تهدید کرد که واشنگتن در نظر دارد یاری های آمریکا به سازمان دنیای بهداشت را متوقف کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 904

به "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت چین محوری را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان جهانی بهداشت چین محوری را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید