خبرنگاران دیده بان حقوق بشر: طرف های درگیر در یمن مانع رسیدن یاری های امدادی می شوند

به گزارش لوکو، تهران - خبرنگاران- دیده بان حقوق بشر عصر دوشنبه طرف های درگیر در یمن را متهم کرد که مانع رسیدن یاری های امدادی به یمنی ها می شوند.

خبرنگاران دیده بان حقوق بشر: طرف های درگیر در یمن مانع رسیدن یاری های امدادی می شوند

به گزارش خبرنگاران از شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، این دیده بان اظهار داشت که یاری های امدادی به مسؤولان حوثی ها (انصارالله)، طرفداران و رزمندگانشان تحویل شده است.

این نهاد حقوق بشری اضافه کرد که کاهش یاری های اهدایی در ژوئن گذشته (خردا/ تیرماه) ناشی از موانع موجود بر سر راه آژانس های امدادرسانی در یمن بوده است.

دیده بان حقوق بشر از اهدا کنندگان خواست که یاری های خود را افزایش دهند و همزمان نیز خواهان فشار به مقامات محلی یمن برای احترام به اصول بشردوستانه شد.

این نهاد حقوق بشری در ادامه همچنین خواهان انجام تحقیق مستقل سازمان ملل متحد در مورد ممانعت از ورود یاری های امدادی به یمنی های شد.

دیده بان حقوق بشر توضیح داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز باید افرادی را که در یمن مانع از ورود یاری های بشردوستانه می شوند، اعلام کند.

سخنان مقام های این نهاد حقوق بشری درحالی است که شورای عالی امور بشردوستانه یمن چندی پیش برنامه جهانی غذا و اعانه دهندگان را مسؤول تبعات انسانی تصمیم آن ها برای کاهش یاری ها به یمن دانسته بود.

پیش تر اداره ملی مدیریت و هماهنگی امور انسانی در یمن اعلام نموده بود که فعالیت برنامه جهانی غذا در یمن، بشردوستانه نیست؛ بلکه فعالیت های آن صرفاً سیاسی و این نهاد، محلی برای اجرای طرح ها و اهداف امارات، عربستان و آمریکا شده است.

چندی پیش نیز پیتر مائورر Peter Maurer رییس کمیته بین المللی صلیب سرخ اظهار داشت، 80 درصد مردم یمن به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند.

مارک لوکوک Mark Lowcock معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه نیز اخیرا اعلام نموده بود، یمن با بدترین فاجعه انسانی تاریخ رو به روست.

عربستان با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره این کشور نموده است. جنگ افروزی عربستان و متحدانش در یمن تا به امروز به کشته شدن ده ها هزار نفر و آوارگی میلیون ها یمنی منجر شده است.

تجاوز نظامی عربستان همچنین کشور فقیر یمن را با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی روبرو نموده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1175

به "خبرنگاران دیده بان حقوق بشر: طرف های درگیر در یمن مانع رسیدن یاری های امدادی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دیده بان حقوق بشر: طرف های درگیر در یمن مانع رسیدن یاری های امدادی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید