خبرنگاران تغییرات اقلیمی موجب کاهش 4 تا 18 درصدی اقتصاد دنیا می گردد

به گزارش لوکو، تهران- خبرنگاران- بر اساس مطالعات شرکت بیمه سوئیس ره، افزایش مهارنشده تغییرات آب و هوایی در نیم قرن آینده، می تواند فراوری ناخالص داخلی را بین 4 تا 18 درصد کاهش دهد. این میزان در خوش بینانه ترین حالت با تحقق اهداف توافق آب و هوایی پاریس (و افزایش دمایی کمتر از 2 درجه سانتیگراد) 4 درصد خواهد بود.

خبرنگاران تغییرات اقلیمی موجب کاهش 4 تا 18 درصدی اقتصاد دنیا می گردد

به گزارش خبرنگاران از شبکه تله سور آمریکای لاتین، طبق پژوهش های سوئیس ره که بر پایه شاخص های اقتصاد اقلیمی انجام شده، 48 کشور به عنوان نماینده 90 درصد اقتصاد دنیای، بیش از همه از این تغییرات متاثر خواهند شد.

شرکت سوئیس ره یکی ازبزرگترین شرکت های بیمه اتکایی است. شرکتِ بیمه اتکایی یا بیمه مجدد، شرکتی است که شرکت های بیمهٔ دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می نماید.

سوئیس ره در پژوهش های خود با توجه به اقداماتی که در جهت کاهش تغییرات اقلیمی صورت می گیرد چهار سناریوی محتمل برای ارزیابی فراوری ناخالص داخلی دنیا از امروز تا سال 2050 پیش بینی نموده است.

طبق این پژوهش، درصورت عدم اقدام قابل توجه در زمینه کاهش تغییرات اقلیمی (با افزایش دمایی حدود 3,2 درجه) سقوط فراوری ناخالص داخلی 18 درصد برآورد می گردد. اما در صورت اجرای بعضی اقدامات محیط زیستی (با افزایش دمایی حدود 2,6 درجه) اقتصاد دنیای شاهد کاهش 14 درصدی خواهد بود؛ اما با اقدامات بیشتر که بتواند افزایش دما را به 2 درجه محدود کند، این کاهش مالی حدود 11 درصد خواهد بود. این میزان در خوش بینانه ترین حالت، با تحقق اهداف توافق آب و هوایی پاریس (افزایش دمای زمین تا کمتر از 2 درجه سانتیگراد) تنها 4 درصد خواهد بود.

با این وجود، تاثیر تغییرات اقلیمی برای همه کشورها به طور موازی و یکسان پیش نخواهد رفت؛ اقتصاد قاره آسیا آسیب پذیرتر خواهد بود و در جدی ترین حالت، چین در معرض خطر از دست دادن 24 درصد از فراوری ناخالص داخلی خود است.

نتایج این مطالعات همزمان با روز دنیای زمین (22 آوریل برابر با 2 اردیبهشت) منتشر شد. روز دنیای زمین در سال 2009 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف مقابله با تغییرات اقلیمی و حفاظت از زمین برای نسل های آینده نامگذاری شد.

روز زمین، روزی برای افزایش آگاهی و قدردانی نسبت به محیط زیست کرهٔ زمین است. روز زمین پاک در 2 اردیبهشت و فردای آن روز 3 اردیبهشت روز دنیای کره زمین است.

به همین منظور اجلاس مجازی آب و هوایی سال جاری (در روزهای 3-2 اردیبهشت) با مشارکت 40 کشور دنیا و به میزبانی دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا به منظور توافق درجهت اقدامات لازم برای کاهش تغییرات اقلیمی ازجمله موضوع انتشار گازهای گلخانه ای برگزار می گردد.

آمریکا و چین دو کشوری که بیشترین سهم را در آلودگی ناشی از انتشار گازهای گلخانه ای در دنیا دارند در آستانه این نشست دو روزه که پنجشنبه و آدینه این هفته برگزار می گردد درباره همکاری در زمینه تغییرات آب و هوایی توافق نموده اند.

در این نشست اقلیمی، همچنین 40 کشور دنیا که به طور همزمان بیشترین سهم را در اقتصاد دنیا دارند، بر اجرای تعهدات در زمینه اقدامات موثر محیط زیستی تاکید کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1573

به "خبرنگاران تغییرات اقلیمی موجب کاهش 4 تا 18 درصدی اقتصاد دنیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تغییرات اقلیمی موجب کاهش 4 تا 18 درصدی اقتصاد دنیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید