خبرنگاران برنامه کنترل وزن دانش آموزان محور سلامت البرز نهاده شد

به گزارش لوکو، کرج- خبرنگاران- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزگفت: برنامه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در محور سلامت مدارس این استان درسال تحصیلی 1400- 1399 قرارگرفت.

خبرنگاران برنامه کنترل وزن دانش آموزان محور سلامت البرز نهاده شد

فرشید علیزاده روز دوشنبه درنشست با کارشناس مسئولان و کارشناسان فعال درحوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش البرز که درکانون شهید فهمیده کرج برگزار گردید،اظهارداشت: به منظور اجرایی شدن این برنامه وزارتی درسال تحصیلی جدید تا کنون نشست های مختلفی به صورت ویدئوکنفرانس صورت گرفت.

وی اظهار داشت: برنامه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان به نام کوچ با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم، در استان البرز دنبال می شود.

علیزاده بیان داشت: مهمترین برنامه معا.نت تربیت بدنی و سلامت استان در سال تحصیلی جدید پیشگیری از چاقی و کنترل وزن دانش آموزان و فراهم کردن تجهیزات ورزشی بهداشتی برای آنان است.

وی با اشاره به اینکه معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درپیام رسان شاد، کانال های آموزشی همانند کانون های ورزشی را راه اندازی کرد، یادآورشد: هشت کانال با محتوا و مواد آموزشی مختلف برای استان های کشور ایجادشده است تا بهره برداری لازم به عمل آید.

علیزاده ادامه داد: جشنواره فراوری محتوای آموزشی درس تربیت بدنی درسطح کشور برگزار می شود تا مدیریت درستی درفراوری محتوا صورت گیرد و باعث اتلاف انرژی و منابع نشود.

وی توضیح داد: دراین راستا طراحی و ساخت محتواهای خاصی براساس جدول موضوع به استان ها محول شده است.

وی اضافه نمود: معلمان تربیت بدنی در دوره کرونا نقش خود را بسیارخوب ایفا کردند و باید احساس مسئولیت دربین آنان بیشتر شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه روش آموزش و تدریس معلم تربیت بدنی بااجرای مهارت های مختلف بیشتر به صورت عملی و مهارتی است ،مطرح نمود: کرونا محدودیت هایی را در پی داشت اما این محدودیت ها یک فرصت ایجاد کردکه نقش معلم درجامعه بیشتر نمایان شود و کوشش بالای معلمان بر خانواده شفاف شود.

وی ادامه داد: تاثیری که معلم ورزش درمهارت های زندگی ازجمله مهارت های اجتماعی و قانون مداری، نظم پذیری دارد برهیچ کسی پوشیده نیست لذا معلم ورزش وظایفش را به صورت عملی و مهارتی با روش های مختلف و ماهرانه به دانش آموزان یاد می دهد.

علیزاده گفت: مهارت های نظم پذیری، قانون مداری، همدلی وسایر موارد دربرگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه ای و کانون های ورزشی بسیار زیاد مشاهده می شود.

وی تاکید نمود: در دورانی که کشور در شرایط بحرانی است معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش باعث شده که در فضای غیرحضوری و مجازی فرایند آموزش ادامه داشته باشد.

دراین نشست کارشناسان به بیان دیدگاه خود درزمینه فراوری محتوا وآموزش ها درفضای مجازی پرداختند.

استان البرز500 هزار دانش آموز دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1155

به "خبرنگاران برنامه کنترل وزن دانش آموزان محور سلامت البرز نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه کنترل وزن دانش آموزان محور سلامت البرز نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید