خبرنگاران بازگشایی راه ارتباطی 120 روستای آذربایجان شرقی ادامه دارد

به گزارش لوکو، تبریز - خبرنگاران - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون نیروهای راهداری در حال بازگشایی راه ارتباطی 120 روستای بسته شده در اثر بارش برف هستند.

خبرنگاران بازگشایی راه ارتباطی 120 روستای آذربایجان شرقی ادامه دارد

اورجعلی علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک شب گذشته راه این تعداد روستاها را بسته است، اضافه کرد: این روستاها در مناطق کوهستانی شهرهای مرند، ورزقان، جلفا، شبستر، هشترود، چاراویماق، بستان آباد، اهر، سراب، میانه و مراغه واقع هستند.

وی با بیان اینکه کوشش می گردد راه ارتباطی این روستاها تا خاتمه امروز بازگشایی گردد، گفت: شب گذشته به علت افت شدید دما و برای جلوگیری از لغزندگی راه های ارتباطی استان 2 هزار و 540 تن نمک استفاده شده و 11 هزار و 460 کیلومترباند از راه های ارتباطی برف روبی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: با وجود بارش برف و کولاک هم اکنون راه های اصلی و فرعی استان و آزادراه تبریز - زنجان باز بوده ولی رانندگان برای تردد در آن ها باید احتیاط نمایند.

علیزاده با اشاره به اینکه هم اکنون در گردنه سائین در جهت سراب - اردبیل کولاک وجود دارد، ادامه داد: ارتفاع برف در بعضی شهرهای استان از جمله اهر، سراب و چاراویماق به حدود 35 سانتی متر رسید.

وی یادآوری کرد: راهداران از شب گذشته به 70 خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی نموده و 25 نفر را در راهدارخانه ها اسکان دادند.

آذربایجان شرقی دارای 142 دهستان و 2 هزار و 706 روستا بوده و حدود یک میلیون و 145 هزار و 442 نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای 235 کیلومتر آزاد راه، 453 کیلومتر بزرگراه، 922 کیلومتر راه اصلی، 2 هزار و 75 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 441 کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1462

به "خبرنگاران بازگشایی راه ارتباطی 120 روستای آذربایجان شرقی ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشایی راه ارتباطی 120 روستای آذربایجان شرقی ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید