جانسون و بن سلمان درباره بحران یمن مصاحبه کردند

به گزارش لوکو، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با محمدبن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره بحران یمن که تا به امروز هزاران قربانی و خسارت های زیادی به جای گذاشته تلفنی گفت وگو کردند.

جانسون و بن سلمان درباره بحران یمن مصاحبه کردند

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس اضافه نمود که دو طرف درباره حمایت از کوشش های مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن رایزنی کردند.

وی عنوان نمود که نخست وزیر انگلیس همچنین اهمیت رابطه نزدیک لندن - ریاض را مورد اشاره و تعهد انگلیس به تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

انگلیس از زمان شروع جنگ یمن مجوز فروش حدود 6 میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر نموده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.

بر اثر این تجاوز تا به امروز هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به عظیم ترین فاجعه انسانی در دنیا تبدیل شده است.

چندی پیش یک نشریه انگلیسی فاش کرد که دولت لندن در حال یاری به آموزش نظامی 17 کشوری است که در فهرست ناقضان حقوق بشر وزارت امور خارجه انگلیس قرار دارند.

رهبر سابق دومین حزب سیاسی انگلیس در نامه ای شدیدالحن به بوریس جانسون، سیاست دولت لندن در این خصوص را مورد انتقاد قرار داد و خواهان تجدید نظر فوری در این زمینه شد.

جرمی کوربین در این نامه که تصویر آن را در صفحه توئیتر خود منتشر نموده نوشته است؛ آموزش نظامی به کشورهایی که پیشینه حقوق بشری تکان دهنده و با مردمشان رفتار غیر انسانی دارند، اقدامی نفرت انگیز و شرم آور است و باید سریعا به این موضوع پرداخته گردد.

او در نامه یادشده از نخست وزیر انگلیس این پرسش را مطرح نموده که آموزش نظامی به کشوری همچون عربستان سعودی که با حمله به یمن فاجعه انسانی به بار آورده است، چه توجیهی می تواند داشته باشد.

این سیاستمدار انگلیسی با بیان اینکه این مساله بسیار جدی است و باید بدون فوت وقت پیگیری گردد اضافه نمود: من از شما تقاضا دارم که در اسرع وقت با مقامات وزارت دفاع مذاکره کنید تا مقررات مورد استفاده برای آموزش نظامی به کشورهای خارجی بازنگری گردد.

کوربین خاطر نشان کرد که تنها از این طریق، ملت های مظلومی که حقوق شان توسط دولت های متجاوز نقض می گردد، احساس آسایش خواهند کرد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1152

به "جانسون و بن سلمان درباره بحران یمن مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون و بن سلمان درباره بحران یمن مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید