تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل فعالان گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان

به گزارش لوکو، معاون هماهنگی امور مالی استانداری اصفهان از تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل فعالان گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان که بر اثر شیوع بیماری کرونا دچار آسیب شده اند، اطلاع داد.

تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل فعالان گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، سیدحسن قاضی عسگر امروز پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب گفت: با تشکیل کارگروه توسعه گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، طی دو سال گذشته کوشش کردیم تا با ارائه راهبردها و راهکارهای جامع به توسعه پایدار استان از منظر صنایع دستی و گردشگری دست یابیم.

او اضافه کرد: بدون شک امروز اصفهان یکی از شناخته شده ترین شهرهای دنیا به شمار می رود و این مهم به واسطه صنعت گردشگری به دست آمده است، لذا همگی باید کوشش کنیم تا با همکاری و همیاری یکدیگر، چرخ های صنعت گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان را مجددا به چرخش درآوریم.

قاضی عسگر تاکید نمود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، بر اساس مصوبات و پیگیری های وزارت متبوع خود طرح ایجاد صندوق حمایت از تاسیسات گردشگری و صنایع دستی استان را مطرح نموده که در این رابطه پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

سیدعلی صالح درخشان معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان نیز در زمینه دستاوردهای این کمیته گفت: در این نشست که با حضور مسئولان دولتی و مدیران جوامع گردشگری و صنایع دستی استان برگزار گردید، مواردی همچون تخفیف و تقسیط عوارض فعالان گردشگری و صنایع دستی به مدت یک سال، ارائه بسته های تخفیف مالیاتی، افزایش سقف معافیت مالیاتی، حقوق پرسنل این حوزه ها، همکاری بیمه های کشور در راستای ارائه بیمه خسارت به فعالان گردشگری و صنایع دستی از محل اخذ عوارض ورود به هتل ها و خطوط هوایی مطرح شد.

او اضافه کرد: در این نشست همچنان پیشنهاد شد تا تمامی دوائر و دستگاه های دولتی در راستای حمایت از فراوری صنایع دستی اصیل ایرانی، تمامی هدایای خود را به وسیله خرید صنایع دستی ارائه نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 957

به "تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل فعالان گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته رسیدگی به مسائل فعالان گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید