تاریخ سازی آژاکس در لیگ هلند؛ پیروزی با 13 گل!

به گزارش لوکو، خبرگزاری خبرنگاران- آژاکس ضمن کسب یکی از عظیم ترین پیروزی های تاریخش، موقتا صدرنشین اردیویسه هلند شد.

تاریخ سازی آژاکس در لیگ هلند؛ پیروزی با 13 گل!

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش خبرنگاران، در هفته ششم رقابت های اردیویسه هلند، آژاکس یک نتیجه بسیار جالب کسب کرد و با سیزده گل در خانه تیم فنلو پیروز شد. آژاکس در تاریخ خود پیروزی 14-0 و 14-1 کسب نموده و برد سیزده گله آن ها برابر فنلو، سومین پیروزی پرگل تاریخ آن ها بود. لاسینا ترائوره، مهاجم آژاکس در این بازی پیروز شد پنج گل به ثمر برساند.

آژاکس که اواخر هفته گذشته علیرغم ارائه نمایشی خوب در خانه خود با یک گل مقابل لیورپول مغلوب شده بود، امروز در ششمین بازی خود در فصل جدید لیگ هلند عملکرد فراتر از انتظار ارائه داده و پیروز شد با به ثمر 13 گل تیم رده دهمی فنلو را مغلوب کند.

لاسینا ترائوره ستاره تیمش در این ملاقات بوده و در شبی تاریخی پیروز شد پنج بار دروازه حریف را باز کند. اکلنکمپ و یان کلاوس هونتلار هر کدام دو بار و در ادامه دوشان تادیچ، آنتونی، بلیند و مارتینز زننده دیگر گل های آژاکس در این شب فراموش نشدنی لقب گرفتند.

آژاکس در حال حاضر با کسب 15 امتیاز از شش بازی در صدر جدول لیگ هلند قرار داشته و به نظر می رسد مدعی اول کسب عنوان قهرمانی در این کشور به شمار می آید. این پرگل ترین پیروزی در تاریخ لیگ هلند بود و شاگردان اریک تن هاگ پیروز شد اتفاقی عظیم را در سطح اول فوتبال این کشور رقم بزنند. اگرچه آژاکس در این سالها ستاره های عظیمی را از دست داده، اما به نظر می رسد تن هاگ این فصل نیز تیم آماده ای را روانه مسابقات نموده است.

آژاکس در جریان هفته ششم لیگ اردیویسه هلند پیروز شد با نتیجه پرگل 13-0 از سد فنلو عبور کند تا رکورد قبلی خود را بهبود بخشد. به نقل از اپتا، برد 13-0 آژاکس مقابل فنلو، بهترین برد تاریخ لیگ اردیویسه است. تا به امروز سابقه نداشته تیمی بیش از 12 گل در لیگ هلند به ثمر رساند و آژاکس این رکورد را به نام خود ثبت کرد. بهترین برد تاریخ هلند پیش از این به برد 12-1 آژاکس مقابل ویتسه در می 1972 برمی شود که این تیم پیروز شد با نتیجه پرگل 12-1 حریف خود را شکست دهد.

البته آژاکس پیروز نشد رکورد خود در تمامی رقابت ها را بشکند. این تیم در 19 سپتامبر 1984 پیروز شد بود در دور اول جام یوفا با نتیجه 14-0 ردبویز دیفرانژ لوکزامبورگ را شکست دهد و در تاریخ 23 دسامبر 2009 با نتیجه 14-1 WHC را در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی هلند از پیش رو بردارد.

گلزنان آژاکس: لاسینا ترائوره 17، 32، 54، 65، 87، یورگن اکلنکمپ 13، 57، کلاس یان هونتلار 74، 76، دوشان تادیچ 44، آنتونی 55، دیلی بلیند 59، لیساندرو مارتینز 78

اخراج: مارکوس کوم 53 از فنلو

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 آبان 1399 بروزرسانی: 17 آبان 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1197

به "تاریخ سازی آژاکس در لیگ هلند؛ پیروزی با 13 گل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ سازی آژاکس در لیگ هلند؛ پیروزی با 13 گل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید