بی توجهی فدراسیون فوتبال به هیات پرحاشیه، تکلیف تهران چه شد؟

به گزارش لوکو، خبرنگاران - گروه ورزش: انتخابات هیات فوتبال استان تهران و حواشی زیادی که پیرامون آن ایجاد شد درست مانند بسیاری اتفاقات دیگر، چند روزی خیلی از آمد و رفت ها، تصمیم گیری ها و حتی اخبار را متوجه خود کرد اما در نهایت پرونده آن بی آنکه خاتمه تعیین و مستندی داشته باشد، کنار گذاشته شد و تا به امروز هم هنوز تصمیم جدید و قانونی برای آن اتخاذ نشده است.

بی توجهی فدراسیون فوتبال به هیات پرحاشیه، تکلیف تهران چه شد؟

قرار بود انتخابات هیات فوتبال استان تهران 14 شهریورماه و 6 ماه پس از اتمام دوره ریاست حبیب الله شیرازی با حضور 13 کاندیدا برگزار گردد اما در فاصله چند ساعت مانده به این انتخابات، مهدی تاج به دلیل بعضی ابهامات و انجام اقدامات غیرقانونی در رابطه با معین ترکیب اعضای مجمع، دستور به لغو برگزاری آن داد.

بدین ترتیب برگزاری مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران که به خاطر تغییر ترکیب آن خارج از زمان قانونی با شائبه های زیادی مبنی بر مهندسی شدن روبرو شد، برای دومین بار به زمان دیگری موکول شد. زمانی که بعد از یک ماه و نیم هنوز تعیین نشده درحالیکه طی این مدت اداره کل ورزش و جوانان استان تهران به وسیله مکاتبه با فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش خواهان و پیگیر آن بوده است.

رضا گل محمدی رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در تبادل نظر با خبرنگاران با تاکید بر اینکه زمان جدید انتخابات هیات فوتبال این استان هنوز تعیین نشده است، در خصوص پیگیری های انجام شده در این زمینه شرح داد.

کش و قوس اداره کل ورزش استان تهران با فدراسیون فوتبال

وی با یادآوری مکاتبات انجام شده گفت: بلافاصله بعد از لغو قطعی انتخابات 14 شهریورماه، در نامه ای به فدراسیون فوتبال خواهان تصمیم گیری هر چه سریعتر برای معین زمان جدید انتخابات با لحاظ شدن اقدامات قانونی در رابطه با آن شدیم اما تا به امروز همچنان در کش و قوس با این فدراسیون هستیم و به هیچ نتیجه ای نرسیدیم.

چهار مرحله مکاتبه برای معین زمان جدید

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: البته فقط به یک بار مکاتبه بسنده نکردیم، بعد از نامه اولی که برای فدراسیون فوتبال ارسال کردیم در سه مرحله، نامهِ پیرو هم ارسال نموده و موضوع تصمیم گیری برای معین زمان انتخابات را یادآور شدیم. ضمن اینکه رونوشت مکاتبات با فدراسیون فوتبال را در اختیار وزارت ورزش هم قرار دادیم تا این وزارتخانه هم در جریان موضوع باشد.

این امکان وجود ندارد که به خاطر کوتاهی فدراسیون فوتبال و برای معین زمان انتخابات، اداره کل ورزش و جوانان استان تهران اقدام به معین زمان کند؟، پاسخ وی به این پرسش و به دلیل آنچه در اساسنامه فدراسیون فوتبال قید شده است، منفی بود.

محدودیت های اساسنامه فوتبال

گل محمدی در این زمینه اینگونه شرح داد: طبق اساسنامه فعلی هیات های ورزشی، زمان انتخابات با پیشنهاد اداره کل استان و تایید فدراسیون تعیین می گردد اما در اساسنامه فدراسیون فوتبال، طرحِ پیشنهاد از اداره کل لحاظ نشده است، البته در اساسنامه جدید هیات های ورزشی که در دست ابلاغ است، به این اختلاف رسیدگی شده است اما تا زمانیکه این اساسنامه ابلاغ گردد، ملاک اساسنامه فدراسیون فوتبال خواهد بود. همین مسئله دست ما را برای معین تکلیف بسته است.

نظر متفاوت فدراسیون فوتبال و اداره کل استان برای انتخابات

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران توضیح داد: مهدی تاج به عنوان رئیس مجمع هیات های استانی فوتبال مسئول معین زمان برگزاری انتخابات آنها است. در خصوص هیات فوتبال استان تهران، این زمان باید به اداره کل استان اعلام گردد. تاکید ما این است که مجامع انتخاباتی به گونه ای برگزار گردد که همزمان با دوره مدیریت قبلی، برای دوره جدید تصمیم گیری گردد اما نظر فدراسیون فوتبال در این زمینه متفاوت از ما است.

تاج به زمان بیشتری احتیاج دارد

وی تاکید نمود: فدراسیون فوتبال و رئیس آن می گوید هر زمان که توانستیم زمان انتخابات را معین می کنیم اما ظاهرا این توانستن، زمان بَر است که هنوز نتیجه ای حاصل نشده است. ظاهرا به زمان بیشتری احتیاج است تا یک تاریخ تعیین گردد.

لغو انتخابات غیرقانونی حتی برای سومین بار

تا به امروز دو بار مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان تهران لغو شده است. در صورتیکه زمان جدید تعیین گردد اما به اقدامات غیرقانونی ترتیب اثر داده نشده باشد، واکنش اداره کل استان تهران چه خواهد بود؟، گل محمدی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران گفت: بعید می دانم رئیس فدراسیون فوتبال در معین زمان جدید، اینگونه موارد را نادیده بگیرد. در هر صورت اداره کل ورزش استان تهران تحت هیچ شرایطی اجازه برگزاری مبهم و غیرقانونی انتخابات را نمی دهد حتی اگر منجر به لغو آن برای سومین بار گردد.

برگزاری انتخابات تنها در صورت اعمال قانون

رئیس اداره کل ورزش و جوانان استان تهران با یادآوری مسائلی که منجر به لغو انتخابات یک ماه و نیم پیش هیات فوتبال این استان شد، گفت: طبق قانون باید در فاصله زمانی حداکثر 15 و حداقل 7 روز مانده به برگزاری انتخابات، ترکیب اعضای مجمع شخص و به صورت رسمی اعلام گردد در حالیکه دو روز قبل از انتخابات معین شده شهریورماه، ترکیب اعضای مجمع با سه تغییر روبرو شد. به همین دلیل مانع از برگزاری آن شدیم. تاکید بر اجرای قانون همواره و در هر شرایطی وجود دارد.

امید به اقدام هرچه زودتر مهدی تاج

رضا گل محمدی ابراز امیدواری کرد که فدراسیون فوتبال هرچه زودتر برای معین تکلیف انتخابات هیات استان تهران زمانی را تعیین و اقدامات لازم برای برگزاری قانونمند آن را انجام دهد.

به گزارش خبرنگاران، برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان تهران و زمان آن در حالی با ابهام روبرو است که ریاست حبیب الله شیرازی در آن سوم اسفندماه سال گذشته به انتها رسید. وی از جمله کاندیداها برای انتخابات ملغی شده قبل بود. البته طبق قانون برای انتخابات جدید باید ثبت نام کاندیداها مجددا انجام گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 495

به "بی توجهی فدراسیون فوتبال به هیات پرحاشیه، تکلیف تهران چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی توجهی فدراسیون فوتبال به هیات پرحاشیه، تکلیف تهران چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید