آنالیز تاثیر تحقیق و تفحص از بورس، بورس گرفتار مسائل سیاسی شده

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، طرح تحقیق و تفحص 50 نماینده از بورس در هفت محور در کمیسیون مالی مجلس تصویب شد. در این طرح مسائلی مانند رشد حبابی شاخص، علت تشویق روحانی به حضور مردم در بورس بدون آموزش، گران فروشی سهام، فروش سهام کاغذی، سرنوشت پول های مردم و رانت حاصله از محورهای مهم طرح است.

آنالیز تاثیر تحقیق و تفحص از بورس، بورس گرفتار مسائل سیاسی شده

تصویب این طرح در مجلس با واکنش بعضی از فعالان بازار سهام همراه شد که این طرح را یکی از مصداق های دخالت در بازار سرمایه می دانند اما حالا سوال اینجاست که تصویب این طرح چه تاثیری بر بازار سهام دارد؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سرمایه در تبادل نظر با خبرنگاران در رابطه با این طرح گفت: مجلس قرار است در رابطه با نهادهای قانون گذار و متغییرهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه تحقیق و تفحص کند که این موضوع جدید نیست و در مقاطع مختلف در بازار سهام دیده شده است.

اما به لحاظ کارشناسی دخالت مجلس در بازار سهام و تحقیق و تفحص مجلس از بازار سهام اشتباه است اما از اول سال جاری دخالت در بازار سهام زیاد شد و هر شخص و نهادی در رابطه با بازار سهام اظهارنظر کرد و حالا نیز این دخالت در ادامه همان دخالت های همیشگی چیز جدیدی نیست.

این کارشناس در رابطه با فرایند بورس از ابتدای سال گفت: رشد شارپی بازار سهام در 6 ماه اول ناشی از تصمیم گیری های غیرمسئولانه بود و یکی از دلایل ریزش بورس نیز همین دخالت ها در بازار سهام است. در حالت استاندارد حتی اظهارنظر در خصوص بازار سهام اشتباه است اما برای بورس ما که درگیر مسائل سیاسی شده این دخالت ها دور از انتظار نیست.

این کارشناس در ادامه گفت: بورس میان بازی سیاسی دولت و مجلس گیر افتاده است و این مسئله مختص سال جاری نیست اما سال جاری مارکت بورس بسیار رشد کرد و تاثیر تصمیمات غلط بسیار مخرب تر عمل می نماید. از طرفی فضای مجازی رشد نموده و هر تصمیمی در بازار سهام وایرال و دیده می گردد.

مجلس کار مهم تری ندارد؟

همچنین بسیاری از کارشناس در فضای مجازی نسبت به این تصمیم انتقاد کردند و دخالت های قبلی مجلس در مسائلی مانند قیمت گذاری دستوری و تاثیرات مخرب آن را یادآوری کردند و این طرح را نیز دخالتی دوباره در بورس دانستند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1505

به "آنالیز تاثیر تحقیق و تفحص از بورس، بورس گرفتار مسائل سیاسی شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز تاثیر تحقیق و تفحص از بورس، بورس گرفتار مسائل سیاسی شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید