برای شناسایی تهدیدات، اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی احتیاج است

به گزارش لوکو، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: ضروری است اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی جهت شناسایی تهدیدات فرهنگی و اجتماعی تهیه گردد.

برای شناسایی تهدیدات، اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی احتیاج است

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از کرمان ؛ محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در نشست کارگروه شورای فرهنگ عمومی که در محل این معاونت برگزار گردید، گفت : اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجتماعی در دراز مدت آثار مثبت خود را نشان می دهد و لازم است با انجام اصول علمی پیشگیری از وقوع جرم، به مقابله با آسیب ها پرداخت.

وی اضافه کرد: قاعدتا هرکدام از دستگاه ها دارای برنامه های ابلاغی هستند اما می توان با هماهنگی این برنامه ها، از هم پوشانی جلوگیری گردد، ضمن اینکه شناسایی وضعیت موجود و ارزیابی نسبت به اقدامات صورت گرفته و سپس ارائه طرح های عملیاتی در جهت برطرف آسیب های اجتماعی، لازم است در دستور کار قرار گیرد.

اسلامی گفت: باتوجه به اینکه شناسایی تهدیدات فرهنگی و اجتماعی لازم است به صورت علمی انجام گردد، از این رو به اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی احتیاج داریم تا متناسب با مقتضیات بومی هر منطقه برنامه ریزی صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان اضافه کرد : هر دستگاهی به فراخور توان خود اقداماتی را انجام داده اما متاسفانه جزیره ای عمل کردن و آمار غیرشفاف، سیکل معیوبی را در این رابطه ایجاد نموده است.

وی با بیان اینکه لازم است بحث نشاط اجتماعی در جامعه فراگیر گردد، گفت : استفاده از ظرفیت دهیاران و شورای محلات و همچنین بهره گیری از پتانسیل هیات های مذهبی برای ورود به مسائل اجتماعی بسیار یاری کننده است.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 108

به "برای شناسایی تهدیدات، اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای شناسایی تهدیدات، اطلس فرهنگی و GIS اجتماعی احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید