برانکو در کوتاه مدت با تیم ملی پیروز می گردد، با ویلموتس شانس صعودمان کم است ، مربی ایرانی؛ بهترین گزینه

به گزارش لوکو، ابراهیم قاسپور مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: برانکو یا یک مربی ایرانی، هر یک را برای تیم ملی انتخاب کنیم امید بیشتری برای صعود به دور بعد انتخابی جام جهانی و جام ملت ها خواهیم داشت.

برانکو در کوتاه مدت با تیم ملی پیروز می گردد، با ویلموتس شانس صعودمان کم است ، مربی ایرانی؛ بهترین گزینه

گروه ورزشی خبرنگاران، نتایج ضعیفی که با مارک ویلموتس در ملاقات با بحرین و عراق در دور اول انتخابی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 کسب کردیم اوضاع تیم ملی مان را به شدت وخیم نموده و دل نگرانی هایی را برای طرفدارن فوتبال ملی بوجود آورده است. در حال حاضر تیم ملی کشورمان در گروه خود با 6 امتیاز در رده سوم است و با صدر جدول فاصله ای دارد که خیلی ها جبران آن را سخت یا حتی غیرممکن می دانند. در این بین گروهی از کارشناسان اهل فن بر این اعتقادند که با حضور یک مربی خارجی آشنا با اوضاع و احوال فوتبال ایران و یا به کارگیری یک سرمربی وطنی می توان راه برگشت مسابقات فوق را مطمئن تر پیمود.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از ملاقاتهای مکرر برانکو با سفیر کشورمان در کرواسی و عدم تکذیب مذاکرات فدراسیون با برانکو این ذهینت را ایجاد نموده که گروهی دنبال بازگرداندن این مربی کروات به نیمکت تیم ملی کشورمان هستند. کسی که تیم ملی مان را در جام جهانی 2006 آلمان راهنمایی می کرد.

ابراهیم قاسمپور مربی اسبق تیم ملی کشورمان در مصاحبه با دانشجو، درباره اتفاقات و تغییرات مرتبط با نیمکت تیم ملی حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

شما موافق جایگزین کردن مربی دیگری به جای ویلموتس هستید یا نه؟

ابتدا باید بگویم که متأسفانه به نظرم ما در انتخاب سرمربی تیم ملی اشتباه کردیم. هم اینقدر با تأخیر و تعلل مربی را انتخاب کردیم که وقتهای زیادی را از دست دادیم و بعد هم رفتیم کسی را برگزیدیم که در زمان کوتاه نه شناختی از فوتبال ما بدست می آورد و نه از فوتبال منطقه چیزی متوجه می شد و احتیاج داشت زمان بیشتر داشته باشد تا همه این مسایل را بشناسد.

نتایج اخیر را ناشی از همین مسایل می دانید؟

بله! همه این عوامل دست به دست هم دادند که باعث شد این شرایط برای تیم ملی بوجود بیاید. البته مسایل دیگری هم بود مانند نحوه چینش مهره ها و انتخاب کردن بعضی نفرات و انتخاب نشدن دیگران و بازی دریافت از آنها.

با بازگرداندن برانکو یا مربی وطنی موافق هستید؟

معتقدم در شرایط فعلی باید کسی را بگذاریم که از هر نظر خیال فدراسیون را راحت کند. نمی دانم فدراسیون به این نتیجه رسیده است یا کمیته فنی اش نظر داده و رأی گیری نموده اند که باید به این جمع بندی برسد چه کسی را بیاورند. کسی که اگر خارجی باشد خیلی خوب فوتبال ما را بشناسد مخصوصا فوتبال خاورمیانه را.

ولی بیشتر حرف از برانکو مطرح است؟

اگر حرف از برانکو می گردد او هم سرمربی تیم ملی مان بوده و هم فوتبال باشگاهی ما را می شناسند ولی او دیگر چیز جدیدی ندارد که به فوتبال ما ارائه کند.

فکر می کنید این مهم را بپذیرد؟

شنیدم او خواهان قراداد سه ساله شده است که به نظرم می رسد او دوست دارد قرارداد سنگینی ببندد و بعد نتایج تیم ملی اگر مورد وثوق فدراسیون بود که هیچ و اگر نبود بتواند با فسخ قراردادش پول خوبی بگیرد و از ایران برود.

مربی ایرانی چطور؟

به نظرم در این شرایط یک مربی خوب داخلی از هر نظر بهتر است. البته با نظرخواهی هایی که می توان برای این مهم گذاشت قطعا همه به این مسأله نظر می دهند که حتما نتایجی که یک مربی داخلی می گرفت دیگر بدتر از ویلموتس نبود.

مربی داخلی بیکار در این حد داریم؟

می توان از دایی هم استفاده کرد. مگر وقتی که در شرایط خیلی مناسبی نبود و ما تیم ملی را به او دادیم کار درستی کردیم. ما وقتی تیم ملی را به او سپردیم که نباید می دادیم. علی دایی الان تجربه بیشتری دارد. تیمداری نموده است و کارنامه اش پیروز بوده و تیم هایی که مربیگری شان را در دست داشته سرسخت و نباز بوده اند. وقتی من می روم دنبال مربیگری ریزه کاری هایی دارد که باید زمان بگذرد تا آنها را بیاموزم. 10 سال می روم اینطرف و آنطرف می چرخم و تجربیاتی را بدست می آورم که چه کاری کنم بهتر است یا چه کاری بکنم بد می گردد. اینها را می فهمم و بعد می توانم در دهه دوم مربیگری ام بهتر کار کنم.

اگر مربی تیم ملی مان ایرانی باشد در دور برگشت بهتر نتیجه می گیریم یا برانکو؟

هر کسی باشد نتایج بدتر از این نمی گردد.

آیا می توان با این شرایط مان در جدول گروه به صعود در دور برگشت امیدوار بود؟

- بله! ما هنوز شانس داریم.

در چه شرایطی امیدمان بیشتر می گردد با برانکو یا یک مربی داخلی؟

با هر دو مربی داخلی یا برانکو نتیجه بهتری از ویلموتس می گیریم . امیدمان بیشتر می گردد. البته برانکو در کوتاه مدت چون شناخت بیشتری از ایران و فوتبالمان دارد ولی نه بلند مدت. مربی ایرانی هم باشد می تواند نتیجه لازم را بگیرد. ما قبل از این هم ثابت نموده ایم که می توانیم در کارهای به مراتب سخت تر از از این هم پیروز باشیم و نتیجه لازم را بگیریم.

چطور؟

ما دو بازی مان به آنها که باختیم در خانه مان است. البته در تیم ملی یکسری مسائل داریم که باید حل شوند. هم فنی و هم روحی روانی که اگر این دو را بتوانیم کنار هم بگذاریم و رفعش کنیم مطمئنا پیروز می شویم. اما اگر مربی ایرانی داشته باشیم از نظر اقتصادی هم هزینه کمتری روی دست ورزش مملکت گذاشته می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 589

به "برانکو در کوتاه مدت با تیم ملی پیروز می گردد، با ویلموتس شانس صعودمان کم است ، مربی ایرانی؛ بهترین گزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو در کوتاه مدت با تیم ملی پیروز می گردد، با ویلموتس شانس صعودمان کم است ، مربی ایرانی؛ بهترین گزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید