استولتنبرگ در پی دیدار با بایدن: ناتو لازم است که با چین تعامل کند

به گزارش لوکو، دبیرکل ناتو در پی دیدارش با جو بایدن در کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت، این ائتلاف باید با چین در زمینه مسائلی نظیر تغییرات آب و هوایی و کنترل تسلیحات تعامل داشته باشد.

استولتنبرگ در پی دیدار با بایدن: ناتو لازم است که با چین تعامل کند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار کرد: خیزش چین فرصتهایی را برای اقتصادهای ما در زمینه تجارت ایجاد می کند و ما نیاز داریم با چین در زمینه مسائلی همچون تغییرات آب و هوایی و کنترل تسلیحات تعامل کنیم.

استولتنبرگ متذکر شد که چین به زودی بزرگترین اقتصاد در جهان را خواهد داشت و به این اشاره کرد که پکن سرمایه گذاری سنگینی در قابلیتهای نظامی پیشرفته دارد.

با این حال استولتنبرگ تاکید کرد که چین با ناتو ارزشهای مشترکی ندارد بنا براین این ائتلاف باید با شرکایش در حوزه آسیا-اقیانوسیه، به ویژه استرالیا، نیوزیلند، کره جنوبی و ژاپن به منظور مقابله با فعالیتهای چین همکاری داشته باشد.

استولتنبرگ تاکید کرد، رهبران ناتو در تاریخ 14 ژوئن در بروکسل به منظور بحث درخصوص مسائل مرتبط با چین، روسیه، امنیت سایبری، تروریسم جهانی و تغییرات آب و هوایی دیدار خواهند کرد.

استولتنبرگ همچنین اظهار کرد، ناتو از تمایل آمریکا به پیگیری یک رویکرد دوگانه در قبال روسیه با ترکیب بازدارندگی با گفتگو حمایت کرده و این ائتلاف این رویکرد را نشانه ضعف نمی بیند.

دبیرکل ناتو ادامه داد: ما درباره روسیه بحث کردیم. ما بر سر رویکرد دوگانه در قبال روسیه به معنی همراهی، بازدارندگی و دفاع با گفتگو با روسیه توافق داریم. گفتگو با روسیه نشانه ضعف نیست. ما قدرتمند هستیم، ما متحد هستیم و به این ترتیب می توانیم با روسیه مذاکره کنیم. ما لازم است که با روسیه مذاکره کنیم. حتی اگر ما اعتقاد به روابط بهتر باروسیه نداریم لازم است روابط سخت با روسیه را مدیریت کنیم و کنترل تسلیحات، شفافیت، کاهش ریسک، همه این مسائل مهم هستند.

استولتنبرگ در آستانه برگزاری نشستهای گروه هفت و ناتو در اروپا با بایدن دیدار کرد.

او گفت: من از این حقیقت که جو بایدن با همه رهبران ناتو چند روز قبل از دیدارش با ولادیمیر پوتین دیدار خواهد کرد، استقبال می کنم.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1638

به "استولتنبرگ در پی دیدار با بایدن: ناتو لازم است که با چین تعامل کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولتنبرگ در پی دیدار با بایدن: ناتو لازم است که با چین تعامل کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید