استفاده دانشگاه های کانادا از سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا و انگلیس

به گزارش لوکو، در پی تغییر سیاست های دولت های آمریکا و انگلیس در قبال مهاجران و کشورهای خارجی، دانشگاه های کانادایی به خوبی در حال استفاده از فرصت پیش آمده هستند.

استفاده دانشگاه های کانادا از سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا و انگلیس

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش ایسنا و به نقل از گلوبال نیوز، انتخاب دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) سبب کم شدن اقبال دانشجویان نسبت به دانشگاه های این دو کشور شده است و در این میان دانشگاه های کانادایی با ارائه شرایط ویژه و تسهیلات متنوع دانشجویان را به تحصیل در این کشور ترغیب می نمایند.

دانشگاه های انگلیس علاوه بر مسائل مهاجرتی با مشکلاتی در زمینه بودجه و یاری هزینه نیز مواجهند. تا پیش از برگزیت این دانشگاه ها مجموعا سالانه دو میلیارد دلار بودجه دریافت می کردند که در حال حاضر سرنوشت پرداخت این مبلغ نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

پس از پیروزی ترامپ تعداد درخواست های تحصیل در دانشگاه های کانادایی دو برابر شده است و این موضوع درباره کشورهای اروپایی نیز تا حدودی صدق می نماید. در حال حاضر دانشجویان و محققان کشورهای اروپایی که پیش از این بیشتر به انگلیس می رفتند، به کانادا رو آورده اند.

پس از ابلاغ فرمان ترامپ مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور مسلمان به آمریکا، بسیاری از دانشگاه های کانادایی هزینه های ثبت درخواست تحصیل خود را کاهش داده و حتی در مواردی اعلام کردند که بسیاری از هزینه ها را حذف خواهند کرد تا دانشجویان بیشتری امکان ثبت نام داشته باشند.

مقامات دانشگاه های کانادا اعلام نموده اند که تعداد درخواست های ثبت نام از طرف دانشجویان مکزیکی و هندی نیز افزایش یافته است.

در حال حاضر دانشگاه های کانادایی مرتبا پیغام خوشامدگویی به دانشجویان کشورهای مختلف ارسال می نمایند.

انتهای پیغام

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 818

به "استفاده دانشگاه های کانادا از سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا و انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده دانشگاه های کانادا از سیاست های ضد مهاجرتی آمریکا و انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید