اتحادیه عرب از طرح یاری همه جانبه به لبنان اطلاع داد

به گزارش لوکو، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب روز شنبه با اعلام آمادگی کامل این اتحادیه برای یاری به لبنان از ارائه طرحی به اتحادیه عرب جهت حمایت همه جانبه از این کشور اطلاع داد.

اتحادیه عرب از طرح یاری همه جانبه به لبنان اطلاع داد

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، ابوالغیط در کنفرانس مطبوعاتی در بیروت متعهد شد که درخواست های لبنان را درباره دریافت یاری به جامعه جهانی منتقل کند و با همه امکانات در دسترس از لبنان حمایت کند تا بحران ناشی از انفجار شدید بیروت کاهش یابد.

وی همچنین به تصمیم این اتحادیه برای ارائه طرحی جهت حمایت از لبنان در اتحادیه عرب اشاره و تاکید نمود: اوضاع لبنان بسیار پیچیده و سخت است.

ابوالغیط از آمادگی اتحادیه عرب برای ارائه یاری های لازم در چارچوب تحقیقات در حال اجرا در مورد انفجاری که باعث کشته شدن بیش از 150 نفر و زخمی شدن هزاران تن دیگر شد، اطلاع داد.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد که دبیرکل اتحادیه عرب در ملاقات با میشل عون رئیس جمهوری لبنان، مردم لبنان را قوی توصیف کرد و گفت که لبنانی ها این بحران را با موفقیت پشت سر می گذارند.

وی در این ملاقات از آمادگی اتحادیه عرب برای ارائه هرگونه حمایت و یاری به لبنان اطلاع داد و گفت: واکنش کشورهای عربی به انفجار بیروت بسیار سریع بود.

ابوالغیط گفت: در این ملاقات به گزارش رئیس جمهوری لبنان درباره شرایط کنونی گوش فراداده و معین شده که لبنان در حال حاضر لوازم پزشکی کافی در اختیار دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب ادامه داد: وی در نشستی که فرانسه برای حمایت از لبنان برگزار خواهد نمود، حاضر می شود و گزارش کاملی از سفرش به لبنان و گزارش هایی که درباره شرایط بیروت دریافته نموده را در اختیار وزیران خارجه و مسئولان سایر کشورها قرار خواهد داد.

ابوالغیط گفت: بند جدیدی را در دستور کار شورای اقتصای و اجتماعی این اتحادیه برای حمایت مستمر از لبنان مطرح خواهیم کرد و منتظر ایده ها و درخواست های دولت لبنان در این زمینه هستیم.

عصر سه شنبه گذشته در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن رخ داد که حاوی 2 هزار و 700 تن نیترات آمونیوم بود. بر اثر آن تا به امروز 154 نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

میزان کل خسارت های ناشی از انفجار چهارم اوت (14 مرداد) در بیروت توسط مروان عبود استاندار بیروت رقمی معادل 10 تا 15 میلیارد دلار محاسبه شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1116

به "اتحادیه عرب از طرح یاری همه جانبه به لبنان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه عرب از طرح یاری همه جانبه به لبنان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید