آمریکا خواهان افزایش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل شد

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، از کشورهای دنیا خواست تا بر میزان مشارکت خود در برنامه صلح بانی سازمان ملل متحد بیافزایند اما وی درباره برنامه آینده واشنگتن مبنی بر میزان تعهد پذیری در قبال این مسئله اظهار نظری نکرد.

آمریکا خواهان افزایش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل شد

دمپسی نخستین آمریکایی است که در سمت رئیس ستاد مشترک ارتش، سازمان ملل متحد را خطاب قرار می دهد که این نشانه ای از افزایش تمرکز دولت باراک اوباما بر مقوله ای به نام صلح بانی است.

علاوه بر این، آمریکا لیستی از 40 کشور دیگر را آماده نموده است که از عهده دار شدن وظایف جدید در برنامه صلح بانی سازمان ملل سخن گفته اند.

تا به این جای امر، واشنگتن از اروپا، استرالیا و کانادا خواسته تا نیروی نظامی بیشتری را به این امر اختصاص بدهند و حتی در این زمینه از چین و روسیه نیز تقاضای یاری نموده است و گفته می گردد که دولت پکن صلحبانانی را برای دفاع از منافع نفتی خود به سودان جنوبی اعزام نموده است.

به گفته دمپسی، سازمان ملل نیازمند نیروی ضربتی است که مجهز به تجهیزات جدید برای مقابله با مواردی چون قانون شکنی و بحران باشد.

وی نیازمندی های سازمان ملل را در این زمینه به سه دسته تقسیم کرد که عبارتند از حمایت اقتصادی برای تامین تجهیزات ضروری، گسیل نیروی ضربت در بازه زمانی 30 تا 90 روز و در نهایت افزایش کادر نظامی مجرب.

در حال حاضر یکصد هزار نیروی نظامی از 124 کشور، بار مسؤولیت های معین شده از سوی سازمان ملل متحد را در زمینه برقراری صلح و ثبات در مناطق بحران زده دنیا به دوش می کشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 447

به "آمریکا خواهان افزایش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان افزایش نیروهای حافظ صلح سازمان ملل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید