شروع مرحله دوم انتخابات سراسری در 11 ایالت هند

به گزارش لوکو، دهلی نو-خبرنگاران- میلیون ها نفر از مردم هند برای شرکت در مرحله دوم انتخابات پارلمانی این کشور، امروز (پنجشنبه) در یازده ایالت به پای صندوق های رای رفتند.

شروع مرحله دوم انتخابات سراسری در 11 ایالت هند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری ان دی تی وی، مرحله دوم انتخابات مجلسی هند در حالی شروع می گردد که در یک هفته گذشته مقامات این کشور توانسته اند، میلیون ها روپیه که قرار بود برای خرید رای در میان مردم روستایی و محلی توزیع گردد را کشف و ضبط نمایند.

همچنین انتخابات در یک منطقه از ایالت تامیل نادو واقع در جنوب هند به دلیل رشوه گسترده به مردم توسط بعضی نامزدها لغو شده است؛ در ایالت تریپورا واقع در شمال شرق هند نیز انتخابات به دلیل نگرانی های امنیتی لغو شده است.

در دوره دوم انتخابات مجلس هند، نامزدهای انتخاباتی در 11 ایالت برای به دست آوردن 95 کرسی مجلسی (لوک سابها) رقابت می نمایند.

نارندرا مودی نخست وزیر، آمیت شاه رهبر حزب حاکم بهارتیا جانتا پارتی(بی جی پی) و راهول گاندی رهبر حزب کنگره برای مرحله دوم انتخابات مجلسی تبلیغات گسترده ای نموده اند در حالی که شخصیت های مهم سیاسی این کشور از جمله یوگی ادیتیانات سروزیر ایالت اوتار پرادش به دلیل نقض قوانین انتخاباتی و همچنین انتشار پیغام های فرقه ای، از برگزاری سخنرانی های تبلیغاتی منع شده اند.

در مرحله اول انتخابات مجلسی هند که در تاریخ 11 آوریل (22 فروردین) به انتها رسید، حدود 69 درصد از مردم این کشور رای خود را به داخل صندوق های رای انداختند.

900 میلیون نفر از شهروندان هندی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات سراسری سال 2019 هستند.

رای دهندگان هندی برای انتخاب 543 نماینده مجلس به پای صندوق های رای رفتند.

طبق آخرین آمار کمیته انتخابات هند در مورد احزاب سیاسی، این کشور دارای دو هزار و 292 حزب سیاسی می باشد. این احزاب شامل 7 حزب ملی و 59 حزب ایالتی ثبت شده و شناخته شده در هند می باشند.

در میان احزاب مهم سیاسی هند، حزب کنگره که بنیانگذار آن گاندی و نهرو بودند، حزب بهاراتیا جاناتا (بی، جی، پی) که دارای گرایش های شدید نژادی و هندو است، و حزب کمونیست مارکسیست هند(CPI-M) از بزرگترین احزاب و فراگیر این کشور به شمار می روند.

آساق**267**1275

منبع: ایرنا
انتشار: 18 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 181

به "شروع مرحله دوم انتخابات سراسری در 11 ایالت هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرحله دوم انتخابات سراسری در 11 ایالت هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید