آغاز توزیع 22 هزار نسخه تازه های نشر در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ خرید و توزیع 22 هزار نسخه کتاب از محل منابع استان در سال 99 بین کتابخانه های عمومی خراسان رضوی آغاز شد.

آغاز توزیع 22 هزار نسخه تازه های نشر در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: منابع مورد نیاز کتابخانه ها بر اساس لیست های مورد تایید نهاد کتابخانه های عمومی کشور و با توجه به مخاطبان انواع کتابخانه ها، در سال 1399 خریداری و در ابتدای سال جاری در کتابخانه های عمومی استان توزیع شد.

وی افزود: در مرحله اول 1000 عنوان کتاب در بالغ بر 9000 نسخه برای 8 کتابخانه تازه تاسیس از جمله سه کتابخانه سیار شهرستان مشهد، کتابخانه شفیع آباد شهرستان بردسکن، کتابخانه شاهین فر شهرستان چناران، کتابخانه شادمهر شهرستان مه ولات و کتابخانه بینالود شهرستان مشهد خریداری شد که هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال، انجام و بین کتابخانه ها توزیع شد.

علی اکبر سبزیان با اشاره به اهمیت روزآمد سازی منابع پرمخاطب و پر مصرف بخش کودک و نوجوان در شهرستان مشهد گفت: بالغ بر 1000 عنوان کتاب شامل 1300 نسخه کتاب کودک و نوجوان با مبلغی بالغ بر یک میلیارد ریال خریداری و در حال توزیع بین کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد است.

وی افزود: در راستای انعقاد تفاهمنامه با سازمان آتش نشانی مشهد 10 ایستگاه دانایی در مراکز آتش نشانی سطح شهر مشهد راه اندازی شده که دارای 200 عنوان کتاب است.

اضافه می شود، در مجموع بیش از 3000 عنوان شامل 22 هزار نسخه کتاب بالغ بر چهار میلیارد ریال برای کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی خریداری و توزیع شده است.

شایان ذکر است در طول سال نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت متمرکز برای کلیه کتابخانه های عمومی کتاب خریداری و ارسال می کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1578

به "آغاز توزیع 22 هزار نسخه تازه های نشر در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز توزیع 22 هزار نسخه تازه های نشر در کتابخانه های عمومی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید